Nekromanti Martha Washington

keno

Veteran
Joined
13 Nov 2001
Messages
118
Location
Stockholm
Nån här som läst denna exeptionella serie? Varför jag frågar är för att jag undrar om det finns något M.W. rollspel på marknaden... Nån som vet?
Vad tycker ni förresten om serien?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Nån här som läst denna exeptionella serie? Varför jag frågar är för att jag undrar om det finns något M.W. rollspel på marknaden... Nån som vet?"

Vad jag vet så finns det ingen licensierad serie baserad på Give Me Liberty eller någon annan serie i samma universum (med eller utan Martha). Däremot finns det mängder med inspiration i ett antal rollspel dragen från just dessa serier, till exempel Underground, Cyber Generation och Brave New World och på ett otal andra ställen. Ett tag funderade jag till exempel på att stoppa in Fredskåren i Neotech, men lät bli.
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Moore och Milligan är det bästa som någonsin träffat seriehimlen! Jag rekomenderar ALLA att läsa Moore´s (mannen bakom "V for Vendetta", "Watchmen", "Promethea", "League of Extraordinary Gentlemen", m.fl.) "From Hell", vilket är det bästa han någonsin gjort hitills.
Har man inte läst Milligan så skaffa "Enigma" eller kanske helst "Shade" om den går att få tag på numer (vilket jag tvivlar på).

Men som sagt From Hell är dagens rekommendation! Läs serien, skippa den kommande hollywood-produktionen!
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Martha W serien är fruktat bra! Jag har de två första albumen, ryktet säger att det finns ett tredje, någon som vet något om detta?
Själva världen i sin helhet kanske är lite för skruvad för Neotech eller Cyberpunk, men det finns massor av godsaker att plocka, exempelvis PAX och Ghettoområdena.

-Give me liberty or give me death!
 
Top