Nekromanti Martari o knivar

Asmodeus

Veteran
Jag har nyligen skapat en Martaridyrkande rollperson. jag tänkte utrusta honom med kastknivar men kom på att detta kanske bröt mot förbudet att bara använda svärd och dolk.
Kan man använda kastknivar iallafall?

Avslagen_Cola

Warrior
Eftersom man får använda dolk så borde det funka, så länge du inte får påbudet att inte använda avståndsvapen (det finns en tabell som man ska slå på där guden säger åt en att inte göra vissa saker i Religioner: Gudarnas kamp).

Annars kan du ju alltid lära dig tekniken 'Kasta vapen' och kasta vanliga dolkar istället. I slutändan är det spelledaren som bestämmer och avgör.

Marukusu

Hero
...om jag inte missminner mig så finns det en kort berättelse i en av regelböckerna som beskriver en viss martaritrogen Rhazcom Manziir använda just kastknivar mot ondingar.

Så go ahed, kasta hur mycket du vill.

/Danne, med minne som en bergsget.

Kanturi

Swordsman
You are correct... (ANT)

Jodå, så är det. Vet bara inte vilket kapitel... och jag visste inte heller att han var martaridyrkare... men slänger kastknivar gör han =)

//Emil "Kanturi" Nises

Hjalle

Swashbuckler
Rhazcom Manziir (OT)

Spelledarens guide, Avancerad strid, Introduktionstexten.

Andra intressanta fakta om den mannen är att han använder lans också, Martaridyrkare som han är och allt. Och att han, vad jag kommer ihåg, måste han en satans VIL och TÅL också (eller bara egenskapen Outslitlig), med tanke på att han mig veterligen har nackdelen 'Fet' och därtill icke föraktliga nio Utmattningskolumner...

Den mannen är en gåta, men han är kewl utav bara fossingen! :gremsmile:

-Hjalle, vill också vara runt 210 cm och kasta smala, alviska kastdolkar på folk.

<font size="1"> (Appropå det, så är det ytterligare en lätt weird sak med honom - visst finns det andra smala alviska kastdolkar än sahlam, men det är fanimej det man tänker på, och vad jag vet är dessa typ (Sagitaursvärd+Kraggsvärd)×Ahma vad gäller dess huvudsakliga användares (o)vilja att släppa det ifrånsig...) </font size>