Nekromanti Marsvin är ett bra ämne, tycker ni inte? inte?

G

Guest

Guest
Funderar att göra ett rollspel om marsvin.
är det en bra idé?


Ja, om du tror att någon vill spela ett marsvin så varför inte? Gillar dock inte idén då jag inte tror det är speciellt intressant att gestalta ett marsvin.

/Tiamel
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nja......

Det enda tillfälla som jag kan tycka att det passar meda tt göra ett rollspel om marsvin är klockan sent på natten och man är jävligt trött. Annars så låter det lite för oseriöst faktiskt.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Visst, det hela hänger på utförandet, TSR hade en massa rymdhamstrar i Spelljammer (och fanatsikt mycket i ett nummer av Dragon) så varför inte ha ett spel om marsvin. Det finns ju andra föregångare inom "furry animals" genren också.

Warduke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Funderar att göra ett rollspel om marsvin. är det en bra idé?"

Huruvida det är en bra idé eller inte är en öppen fråga - folk har ju gjort rollspel om kycklingar, kaniner, rymdvikingar, b-skådespelare och plåtburkar, så varför inte marsvin?

Personligen är jag dock tveksam till att jag skulle vilja spela det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

CN(N?)

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
31
Location
Ö-vik
och jag är tveksam om jag orkar göra klart det- det tar typ 5 min att göra rent mina marsvins bur.
och förresten vad gör marsvin hela dagarna?
(dom är ganska fredliga också)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nja......

Jag menar precis vad det står. Jag tycker att det är något oseriöst att spela hamstrar, kaniner, burkar osv. Men visst finns det folk som gillar det så är det ju självklart att man ska lägga ut det här !! Sen att det kanske är kul om man är jävligt trött eller på fyllan att spela sådana här spel, det må så vara......

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Re: Nja......

Det är väl oseriöst på natten också, men då är man å andra sidan mycket piggare på att spela oseriöst...

/P.

<font size="-2">"Your name is Pee?"</font>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: deru

Vilken idé, ska de ha stora eldkastare och automat karbiner och gå i väldiga lemmeltåg eller nåt, man skulle kunna köra råttor som ärkefiender till dem....

Näh, skit samma...
 
Top