Nekromanti Marsklandet och Kandra

Xellion

Veteran
Joined
24 Jun 2001
Messages
7
kan någon berätta lite om modulerna marsklandet och kandra
jag funderar på att skaffa tag i dem,men vill veta om det är värt investeringen
jag vill gärna veta lite om vad de handlar om,jag vet knappt nåt om dem förutom att marsklandet är en box
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Kandra beskriver byen Kandra, som ligger omtrent midt i Berendien.
De unge guder bliver beskrevet, der er en udvidet udstyrsliste og et par eventyrsforslag. Kan være god at have, hvis du skal spille Enhjørninghornet.
Der følger et kort med.
ER UDKOMMET PÅ DANSK

Marsklandet foregår i ... Marsklandet i Kardien
Man bliver sendt ud for at finde noget på en af de mange øer, hvilken ø det er, ved man dog ikke. Med sig har man et gammel slidt kort med mange fejl.
Udover hovedeventyret er der mulighed for mange små sideeventyr på de mange øer. Der er en god stemning i scenariet, som jeg varmt kan anbefale.

Lindquist


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Lindquist on 2001-06-27 12:29.</EM></FONT></P>
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Kandra är den första Ereb Altor modulen. Den beskriver fristaden kandra (5000 inv) i mellersta Berendien. Man får med en stor trevlig karta, beskrivning av de viktigaste platserna samt personerna. I slutet ges några äventyrsförslag. Många av mina äventyr genom åren har haft kandra som utgångspunkt. Staden ligger mig varmt om hjärtat.

Marsklandet är en äventyrsmodul i träskmarkena i nord östra Kardien. Ett av de bättre äventyren som finns till DoD. Spelarna tar sig in med kanoter och en jäkla massa saker händer dem, de möter en drake, de stöter på en elak kult (huvudäventyret) mm mm.

Bägge produkterna hade jag köpt om jag var ni.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Rimmer

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
50
Location
Linköping
Personligen så är jag inte så förtjust i Marsklandet som kampanj men att använda alla (sido)äventyr var för sig i egna äventyr eller till Oraklets fyra ögon (när RP ska besöka ni vet vem i träsket på Paratorna) fungerar alldeles utmärkt.
 
Top