Nekromanti Marsklandet i Svavelvinter! Spoilers!!!

Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Tänkte dela med mig av lite idéer om en alternativ öppning på Svavelvinterkampanjen. Vi har precis startat Svavelvinterkampanjen igen, förra gången dog alla tidigt. Denna gång öppnade jag lite annorlunda med Marsklandet...så här gjorde jag:

Man gör om magikern som också söker efter Kristallen till en shagulit. Man låter honom ta kristallen av Rp efter de funnit den och de har all anledning att jaga efter mot Marjura.

I min grupp hade 2 magikerlärlingar ute på sitt prövoår fått i uppdrag att finna kristallen och säkra den åt magikerakademin. En ljusalv i sällskapet är medlem av en sekt som också söker kristallen för att förstöra den, detta utan de övriga Rps kännedom. Sekten vill hindra shaguliterna och Nidland att få tag i den då de vet att den femte konfluxen närmar sig och en så mäktig artefakt i fel händer... ja ni vet som är SL.

Mina spelare lyckades verkligen klanta till sig. När de funnit kristallen flög en magiker i väg för att hämta transportmedel, en magiker och hans hantlangare gick runt och sökte på ön. Kvar med kristallen lämnades 2 mycket skadade RP, båda hade totala KP under 0. Shaguliten hade inga svårigheter mad att erövra kristallen.

Om någon sitter på ett litet äventyr i Trakorien som kan spelas innan de far mot Marjura mottages detta glatt!
 
G

Guest

Guest
Apropå rollpersoner som rör till det.
Spelargruppen består av en stavmagiker som inte gjort ett handtag i hela sitt liv, men nu kände att han måste bidra med sina krafter för att göra världen till en bättre plats att leva på (eller bara bli förbaskat berömd). Med sig har han en fallen riddare som inget annat vill än att sudda ut sitt skamfilade förflutna. För att hitta i det gudsförgätna träsket har de hyrt in en utbygdsjägare.
Det absurda som utspelade sig när de väl hittat skrinen med kristallen var att alla blev som galna. Inte nog med att kristallen kan förvrida sinnet hos de som rör den (vilket somliga visste) så blev de spritt språngande galna redan (utan SL:s ingripande) när de skulle ta itu med öppnandet av skrinen. Magikern försöker hindra de andra då han känner till faran, men de tolkar detta som stormaktsvansinne och sätter hårt mot hårt. Alla trodde helt enkelt att de andra blivit besatta av kristallens kraft. Som SL satt jag förbluffad över hur väl de spelade sina roller, men jag var inte riktigt säker på om de egentligen i realiteten var tokiga hela bunten (svårt att veta med RP:er).
Det hela slutade med att den egentliga uppdragstagaren, den gode stavmagikern, ligger bunden och kedjad på en flotte med sina bekymrade följeslagare ständigt vakande. Nu har de bestämt sig för att söka upp Magiker Dermatt och be om råd för sin "galne" vän. Samtidigt försöker denna att ständigt övertyga dem om att hans mentala hälsa är i topptrim. Knivigt!!!
 
Top