Nekromanti Mark Rain Hagen

PimPim

Veteran
Joined
1 Feb 2003
Messages
120
Location
Halmstad
Är det någon som vet vad som hänt med Mark Rain Hagen sedan han "slutade" på WW, har han gjort några ny rollspel, jobbar han fortfarande i branchen, eller har han bara gått upp i rök.
Är det för övrigt någon som vet varför han fick sparken/slutade på ww.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Vet inget, men jag hoppas att han har tagit tag i Exile igen.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Re: Mark Rein•Haagen

Ingen aning vad han gör nu.

Men ett av ryktena som gick om varför han slutade, som jag personligen hoppas stämmer (för det skulle göra att jag fortfarande har respekt för Mark), är att han hoppade av för att han inte gillade riktningen som spelen (och då främst Vampire) utvecklades i.

Vad som är den riktiga anledningen har jag ingen aning om. Men om det ryktet stämmer så har jag som sagt mer respekt för killen, för jag tycker inte V:tM är samma sak nu som det en gång var. (Och vad det kommer bli är väl ett stort frågetecken fortfarande, eller?)
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Slutat?

Mark har aldrig slutat på White Wolf. Han är väl knappast en frontfigur, men fortfarande inblandad i företagets aktiviteter. Han äger en del av företaget - det har han gjort ända sen grundandet. Bland annat så var han med på GenCon när Time of Judgement avslöjades.

Han har varit inblandad i lite olika projekt sedan dess. Bland annat ett SF-rollspel (Exile) och ett kortspel/figurslagsspel (Zeta Gear). Inga stora hits. Ryktet går också att han åkte till Hollywood för att jobba med film ett tag.

Marks egna orsak till att ha en mindre aktiv roll i White Wolfs utveckling är att han ville göra andra saker (se efterordet till första utgåvan av Changeling).

/Diomedes
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Exile

Exile skrotades och blev Trinity.
Men ett utkast till Exile finns att hitta i "betaversion" på nätet om du letar lite... om du inte hittar det så kan jag maila det (två filer: 1st draft och 2nd draft) till dig.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Re: Exile

Jo, jag drog ner utkastet på den tiden det fanns hos null foundation, och det är det absolut coolaste spelet jag har. Hade velat se det i tryck bara. Synd att de lade ner det.
 
Top