DoD Marius Storfots sista plundring

Vill dela med mig av en nyhet som gjorde mig väldigt glad!

Vi är väldigt nära att få texten helt färdigställd. Lite speldata ska skrivas färdigt, sen är det klart! Jag har ju tyvärr inte spelar DoD23 särskilt mycket, och det gör det ju lite svårt att skapa speldata där karaktärerna känns balanserade. Farmförallt förmågorna är knepiga där tycker jag; vilka karaktärer ska egentligen ha förmågor? Som tur är har @Gnovald - som under arbetet många gånger varit till ovärderlig hjälp - mer praktisk erfarenhet av spelet. Han tog sig an spelledarpersonernas förmågor. Förutom de förmågor som finns i regelboken hittade han några förmågor i det utmärkta fanzinet Karkion som passade.

Vi kände att det vore omständligt att kräva att läsarna av detta äventyr även skulle inneha ett ex av fanzinet så jag skrev till dem och frågade om vi kunde få ha med beskrivningen av förmågorna i äventyret. Och det gick bra :)

Ville lyfta detta då sådant här gör mig väldigt glad och är en av orsakerna till att jag gillar rollspelshobbyn såpass mycket! Det är så himla kul när människor hjälper till och ställer upp för varandra, framförallt i kreativa processer! Det här äventyret hade verkligen inte kunnat bli vad det är utan en massa människor som hjälpt till på olika sätt och bara av orsaken att de tycker att det är kul samt är otroligt hjälpsamma och generösa! Det är verkligen fantastiskt!!! 😊😊😊

Back