DoD Marius Storfots sista plundring

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Hade en mycket intressant diskussion med bland annat @Mogger och @Mekanurg om ankor som fiender i Drakar och Demoner. Samtalet gled in på en rolig idé om att använda Marius Storfot i ett nytt äventyr och det blev jag riktigt inspirerad av! Har både hunnit rita en bild och skriva en rätt omfattande bakgrund till äventyret, som har arbetsnamnet Marius Storfots sista plundring. Tänkte det kunde vara kul att dela med mig av arbetet och gör det i en separat tråd då huvudämnet här inte är ankor som fiender. Hoppas ni gillar vad jag hittills åstadkommit 🙂


Drakens år
Naturen är svår att samverka med och svårare att tämja. Det har invånarna som är bosatta i samhället Klippsunde erfarit alltför väl. Klippsunde är ett kustsamhälle som ligger i de sydliga delarna av landet Arpana. De modesta byggnaderna som nu utgör samhället är knappast representativa för traktens anrika historia. För cirka trehundra år sedan var trakten något av en meteropol, blomstrande tack vare sin knutpunkt för handel i egenskap av kuststad i Gryningsviken i anslutning till Silverhavet.

Klippsundes stora dagar skedde i efterdyningarna av att den sägenomspunna äventyraren Egwell Silwerhår bosatte sig där och utnämndes till traktens hertiginna. Hon hade låtit resa ett antal såväl majestätiska som praktiska byggnadsmonument i trakten och de skatter och sällsamma föremål hon tillskansat sig under sina äventyr hjälpte nu hela samhället.

Men säg de lyckliga dagar som varar för evigt. All möjlighet till att Klippsunde skulle vara en knutpunkt till handel försvann under den så kallade Drakens År. Det var året för tvåhundra år sedan då Ruhnbergets dvärgar oavsiktligt väckte den slumrande draken Blodkäfte ur sin vila. Utom dig av ilska lämnade Blodkäfte djupet av berget och dränkte landet i ett hav av eld och förstörelse.

Arpanas arméer lyckades tillslut driva bort den fruktansvärda besten, men inte innan han nästan lagt landet i ruiner. I synnerhet landets vackra kust hade mer eller mindre lagts i ruiner. Det tidigare så spegelblanka havet var nu fyllt av sylvassa klippor och öar, underjordiska rev och förskräckliga havsmonster som tidigare vilat på havets botten. Att närma sig stora delar av kusten från havet utan att sänka sin båt var svårt och att göra det vid Gryningsviken var i stort sett omöjligt. Klippsunde förlorade därmed sin position som knutpunkt för handel och till råga på allt gick även merparten av de skatter Egwell hade skänkt till samhället förlorade.

Sakta men säkert krympte Klippsunde som samhälle och av den en gång så livfulla staden fanns tillslut bara ett litet fiskarsamhälle kvar. De vackra monumenten som Egwell lät resa stod snart i ruiner, och skatterna som gått förlorade blev snart föremål för myter och legender som fäder och mödrar berättade för sina små innan de skulle sova.

Träd och liv
Men det var inte bara de humanoida folkslagen som påverkades av Blodkäfts framfart. Som vid alla stormar är det inte de stora träden som klarar sig bäst efteråt, utan de små som naturens krafter inte sliter upp. Denna regel gäller även för annat, exempelvis varelser. Så kom det sig att en sällsynd varelse som legenderna kallar dryad. Dessa små varelser binder sitt liv samman med ett träd de utvecklat en djup samhörighet med. Dör trädet dör dryaden. Innan Drakens År fanns det gott om lindormar på Gryningsvikens öar och som alla vet är lindromar särskild förtjusta i dryader. Detta ledde till att utbredningen bland det lilla älvfolket inte blev särskilt stort. Efter att alla lindormar dött under Blodkäftes framfart ökade dock antalet dyrader avsevärt i området, framförallt på en mindre ö i viken där det fanns många vackra träd att binda sig med.

Dryadernas fascination för sin omgivning stannade dock inte vid träd. De hade även god kontakt med många djur och varelser i öns omgivning. Den kanske mest sällsamma av dessa varelser var en ormliknande silverskimrande vattenlevande drakevid namn Semmeth den Lysande som slumrat i Gryningsvikens djup ända till Blodkäfte störde hennes slummer. Vad gäller storlek och styrka var Blodkäfte en trollslända i jämföreslse med Semmeth. Draken i vattnet hade dock inget av den ilska och det har som fanns hos Blodkäfte, detta främst för att dryaderna lugnade henne med sin vackra sång. Varje natt sjunger de för Semmeth och de vackra tonerna hörs över hela Gryningsviken.

Ett väg till framgång och undergång
Under de senaste åren har stora saker börjat hända i det så länge sömniga samhället Klippsundet. Det hela började med att Arpanas konung slöt ett handelsavtal med det nordliga grannlandet Mofleau rörande frakten av stjärnhorn. Dessa eftertraktade horn bärs av den sällsynta arten stjärngetter som endast lever på Falkbergens högsta toppar i Mofleus nordliga trakter. Kustvattnet längs Silverhavet är som tidigare nämnts fullt av förrädiska klippor och rev och ingen plats där man vill riskera frakta en så värdefull last som stjärnhorn. De karga klipporna vid kusten skulle dock kunna utgöra en god handelsled, om man bara byggde en ordentlig väg längs kustremsan, stor nog att ta många karavaner.

Detta vägbygge blev en stor investering för konungen i Arpana. Stora delar av statskassan tömdes och många skatter höjdes för att bygget skulle kunna bekostas. Tillslut ansåg man dock att man dragit in tillräckligt mycket guld för att kunna finasiera den stora vägen. Just Gryningsviken blev dock ett bekymmer för bygget. Att bygga vägen runt den stora viken skulle innebära att den under en längre bit gick bredvid Ödesveden, en stor skog där såväl orcher som andra hemska varelser inte var ovanliga att skåda. Man beslutade istället att man skulle resa en ståtlig bro som skulle löpa över viken. Denna bro skulle heta Drakryggen och bli en symbol för det välstånd som nu skulle svepa över det så länge fattiga Arpana.

Bygget av Drakryggen hade stor påverkan på den lilla byn Klippsunde. Arkitekter, brobyggare, vägarbetare och mycket annat folk vallfärdade till det lilla samhället. Hela projektet stod under övervakning av Ryttmästare Lagerswärd som inför de entusiastiska ständigt talade sig varm kring vilken strålande metropol byn skulle bli när handelsvägen och bron väl var anlagd.

Vad varken bybrona eller Ryttmästare Lagerswärd tänkte på, eller brydde sig det minsta om för den delen, var att en av de gigantiska pelarna som var avsedda att bära upp bron måste resas mitt på ön där dryaderna bodde. Detta skulle innebära ett behov av att till förmån för pelarens uppsättning skövla merparten av de vackra träd som finns på ön. Som du säkert förstår skulle detta i sin tur innebära döden för de allra flesta dryader som bor på ön. Vad detta i sin tur skulle innebära för Semmeth som slumrar under vattnet, det kan du säkert räkna ut.

Piratankans upprättelse
Om såväl vägbygge som dryader visste Marius Storfot ingenting. Han hade sina tankar på det han alltid ägnat sitt liv åt: Plundring, äventyr, ära och berömmelse. Till åren kommen som han var hörde det till vanligheterna att han blickade tillbaka på sitt liv och funderade på vad han åstadkommit och hur han skulle bli ihågkommen.

I stort sett såg det inte så tokigt ut. Han hade bland annat tillsammans med sina mannar besegrat den fruktade piratrivalen Arfur Yxfot i en omsjungen sjöbatalj. Han hade på en avläsen ö funnit den mytomspunna röda juvelen Havets Hjärta som alla trodde låg på oceanens botten. Han hade under sin jakt på halvguden Oschors magiska krona dräpt den fruktade hydran Wernü. Med andra ord hade Marius Storfot all anledning att känna sig nöjd med det arv han skulle lämna efter sig.

Men Marius Storfot var inte nöjd, långt därifrån. En stor ful fläck på hans annars så underbara lista av framgångar gnagde på hans sinne. För ett antal år sedan hade han och hans anhang utfört en räd mot ett värdshus vid namn Den vita duvan. En räd mot ett sådant betydelselöst etablissemang stod egentligen under hans värdighet, men han hade varit barskrapad, på dåligt humör med en rastlös besättning som törstade efter lite enkel spänning. Men något som skulle bli ett lättsamt söndagsnöje blev istället det största misslyckandet i hans karriär. Med hjälp av en grupp av värdshusets besökare lyckades samtliga i inrättningen hålla stånd mot räden och Marius anhang fick tillslut ta till flykten. Att tvingas göra en sådan neslig reträtt var en stor förnedring för honom om vilken barderna på hamnkrogarna inom flera mils avstånd sjöng nidvisor. Det hela ledde dessutom till en del spekulationer kring rimligheten i Marius Storfots andra bragder. Kunde verkligen en anka som inte ens lyckades inta ett simpelt värdshus ha dräpt hydran Wernü?

Den pinsamma incidenten på Den vita duvan höll med andra ord på att omintetgöra piratankans hela rykte. Och så kunde vi naturligtvis inte ha det. Marius Storfot bestämnde sig därför för att göra en sista bragd. En sista storslagen plundring som han i all tid och evighet skulle omsjungas för. Marius hade nämligen kommit över ett antal gamla texter som berättade om sällsamma skatter som insamlats till den lilla avkroken Gryningsviken för hundtratals år sedan. Det rörde sig om en mängd olika skatter, alla mycket värdefulla där den allra mest eftertraktade var en magisk spegel vilken enligt legenderna kunde förutspå framtiden.

Marius och hans anhang av pirater tog sig således till Gryningsviken. Där fanns ett litet fiskesamhälle men för detta hade ankorna inget intresse. De lade ankar med sitt skepp i vikens nordöstliga delar och började utforska traktens vildmark för att med hjälp av de gamla skrifterna som ledtrådar hitta alla skatter som där skulle finnas. Och till deras stora lycka blev deras sökande framgångsrikt! De hittade ett antal värdefulla föremål och i synnerhet den magiska spegeln som sades kunna förutspå framtiden! Piraterna lyckades inte förstå vad man skulle ta sig för för att få spegeln att förtälja om framtiden, men man ansåg att det var ett bekymmer som kunde lösas senare.

När piratsällskapet skulle avsegla med sitt byte hände dock någonting oväntat. I samma ögonblick som båten lättat ankar blev den anfallen. Ett skyfall av pilar vällde över skeppet från alla håll. Vilka angriparna var lade Marius inte märke till, allting gick alldeles för fort. Vad han dock lyckades hinna utröna var att ledaren för gruppen var någon form av magiker. Med stora heta eldklot sänkte han Marius skepp på vad som kändes som ett ögonblick. Några i manskapet gick här hädan men de flesta lyckades hålla sig vid liv och ta sig iland. Många av de vackra skatterna de samlat ihop sjönk till botten, men de hade i alla fall lyckats rädda den magiska spegeln.

Desarmerade och överrumplade fick piratankorna ta till flykten och när de sedan hade återsamlats rådslog de om vad som skulle göras. Utan ett lämpligt fartyg kunde de inte ta sig särskilt långt och Marius ville dessutom inte ge sig av förrän han lyckats utkräva hämnd på angriparna. De bestämde sig därför för att stanna i trakten men tills vidare hålla en så låg profil som möjligt. Under en av sina nattliga spaningar hittade de en övergiven ruin i form av ett kastell på en av vikens mindre öar. Där slog de sig till ro och bidade sin tid för både hämnd och avfärd. Föga anade de att de blivit viktiga brickor i ett spel på liv och död om Gryningsvikens framtid…

IMG_0169.jpeg
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Har hittills kommit åtta sidor in i skrivandet. Planen är att äventyret ska bli minst 30 sidor, förmodligen längre. Äventyret kommer att ha ett väldigt fritt upplägg, väldigt likt Marsklandet och Döda Skogen. Äventyret kommer även att vara möjligt att klara helt utan strid, även om det kommer krävas mycket tankemöda och en del tur för att lyckas med detta.

Blir jag riktigt nöjd med det och om intresse finns skulle det vara kul att försöka sig på någon form av fysisk utgivning, men vi får se 🙂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Det är säkert Riotminds som fått mig att tycka detta, men jag anser att troll verkligen hör hemma i Drakar och Demoners värld! Så självklart kommer ett sådant vara med i detta äventyr. Trollet kallas av de flesta för Enöga och har funnits i trakten i hundratals år. Han är såväl fruktad som hatad av ortsbefolkningen, inte minst av jägaren Roth vars bror han mördade för några månader sedan. Sen dess har Roth svurit att hämnas och är närmast besatt av att döda trollet.

Gamle Enöga är dock inte helt lätt att finna. Han känner till traktens marker bättre än någon annan och vet hur man ska hålla dig borta från nyfikna inkräktare. Han avskyr sällskap och hans enda nöje i livet verkar vara att fiska. Men är han verkligen ondsint? För att ta reda på det måste ni invänta äventyret.

Här är en halvfärdig bild på Enöga. Jag har försökt hålla mig borta från troper kring troll som varit vanliga hos antingen Riotminds Bauer-troll eller Tolkiens stora och korkade troll. Hoppas min take känns tillräckligt unik 🙂

IMG_0716.jpeg
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Elva sidor har hittills skrivits. Jag håller fortfarande bara på med introt, så det kommer nog bli ett ganska omfattande alster. Tanken är att äventyret ska bli en så kallad fisktank där rollpersonerna ska kunna lösa saker och ting i vilken ordning de vill, ansluta sig till olika fraktioner och kanske komma lite på avvägar i spännande sidoäventyr.

Själva settingen är en enorm vik bredvis havet, med ett antal olika öar som rollpersonerna kan besöka. Inte helt olikt Masklandet, fast med ett hav istället för träsk, längre avstånd mellan öarna och en huvudplot som är lite mer genomgående även vad gäller många sidouppdrag. Det kommer inte heller finnas någon traditionell skruk i äventyret, utan istället olika fraktioner med olika agendor.

Vore kul att höra vad ni skulle vilja se i ett sådant här äventyr! Har ni några speciella önskemål eller förhoppningar kring vad en grupp äventyrare skulle kunna tänkas råka ut för?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Hoppas det inte känns som att jag bombarderar med inlägg, men har man flyt vad gäller skriva/illustrera så har man 😊

Hursomhelst, jag bad ju om lite inputangående en SLP-minotaur i en tidigare tråd och fick en massa bra uppslag från bland annat @God45 @afUttermark @Gamiel @Tarsus och @Badmojo Era kloka tips mynnade ut i den fruktade eldmagikern Ugri Labrek! Ugri leder en kult vars syfte är att framavla perfekta minotaurer. Detta görs genom att kidnappa folk och tvinga dem gå igenom en magisk labyrint. Lyckas man undvika labyrintens djävulska fällor och komma helskinnad ut på andra sidan förvandlas man till en minotaur. Gissa vilka Ugri gärna vill placera i labyrinten?

Här är en tidig skiss på minotauren i fråga:

IMG_0824.jpeg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Hoppas det inte känns som att jag bombarderar med inlägg, men har man flyt vad gäller skriva/illustrera så har man 😊

Hursomhelst, jag bad ju om lite inputangående en SLP-minotaur i en tidigare tråd och fick en massa bra uppslag från bland annat @God45 @afUttermark @Gamiel @Tarsus och @Badmojo Era kloka tips mynnade ut i den fruktade eldmagikern Ugri Labrek! Ugri leder en kult vars syfte är att framavla perfekta minotaurer. Detta görs genom att kidnappa folk och tvinga dem gå igenom en magisk labyrint. Lyckas man undvika labyrintens djävulska fällor och komma helskinnad ut på andra sidan förvandlas man till en minotaur. Gissa vilka Ugri gärna vill placera i labyrinten?

Här är en tidig skiss på minotauren i fråga:

View attachment 15062
Super coolt! :D
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Super coolt! :D
Tack så jättemycket!! Håller på att spåna fram en mängd varelser och platser, hoppas att allt kan pusslas ihop ordentligt 😊
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Liten uppdatering. Har kommit 35 sidor ini skrivandet, men är inte ens halvvägs färdig än. Som det ser ut nu kommer äventyret att innehålla nio äventyrsplatser och fyra dungeons. En av dessa dungeons är riktigt omfattande, en borg på sex stora våningar.
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Hoppas det inte känns som att jag bombarderar med inlägg, men har man flyt vad gäller skriva/illustrera så har man 😊

Hursomhelst, jag bad ju om lite inputangående en SLP-minotaur i en tidigare tråd och fick en massa bra uppslag från bland annat @God45 @afUttermark @Gamiel @Tarsus och @Badmojo Era kloka tips mynnade ut i den fruktade eldmagikern Ugri Labrek! Ugri leder en kult vars syfte är att framavla perfekta minotaurer. Detta görs genom att kidnappa folk och tvinga dem gå igenom en magisk labyrint. Lyckas man undvika labyrintens djävulska fällor och komma helskinnad ut på andra sidan förvandlas man till en minotaur. Gissa vilka Ugri gärna vill placera i labyrinten?

Här är en tidig skiss på minotauren i fråga:

View attachment 15062
Gillar verkligen referensen till Tomas och Anna-Clara Tidholms starka bok om döden <3
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Gillar verkligen referensen till Tomas och Anna-Clara Tidholms starka bok om döden <3
Vad kul att du märkte den! En av mina favoriter bland barnböcker 😊
 

skilleras

Veteran
Joined
27 Jun 2022
Messages
18
Liten uppdatering. Har kommit 35 sidor ini skrivandet, men är inte ens halvvägs färdig än. Som det ser ut nu kommer äventyret att innehålla nio äventyrsplatser och fyra dungeons. En av dessa dungeons är riktigt omfattande, en borg på sex stora våningar.
Tycker att det låter som att du redan nu har tillräckligt med material för att köra en Kickstarter med utgivning av fysiska böcker.

Hör av dig om du behöver speltestare. :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Tycker att det låter som att du redan nu har tillräckligt med material för att köra en Kickstarter med utgivning av fysiska böcker.

Hör av dig om du behöver speltestare. :)
Tack så jättemycket!!! 🙂

Just nu lutar det åt en print on demand samt en pdf som antingen kommer vara gratis eller kosta väldigt lite. På det sättet kommer de som vill ha en bok kunna på det och de som inte har råd men ändå vill ta del av äventyret kommer kunna göra det också 🙂

Jag lovar att hojta till när äventyret är i ett sådant skick att det kan speltestas 👍
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Jag grubblar lite på en grej. Detta äventyr kommer ju vara en fishtank inte helt olik exempelvis Döda Skogen. Som det är nu finns det många platser samt en hel del SLP’s som rör sig mellan vissa av platserna samt är på vissa specifika delar av vildmarken vissa tider.

Men en sak som verkligen gjorde att Döda Skogen fick en nerv var den svarta riddaren. Han kunde dyka upp när som helst, var som helst och var så mäktig att man visste att ens chanser att överleva var knappa om han fick syn på en. Otaliga var de gånger vi hörde hästhovar klappra och blev alldeles livrädda.

Jag vill knåpa ihop ett liknande hot till mitt äventyr, någon farlig fiende som kan dyka upp när som helst. Just konceptet riddare i svart rustning är lite för klichéeartat för äventyret jag skriver, där det inte ska finnas någon som är direkt ond. Funderar på en slags vred vålnad som inte kan få ro i sin dödsvila. Vålnaden är väldigt aggressiv och anfaller som första instinkt, men det ska gå att gömma sig, resonera om man vet vad man ska säga (information om vem den döde var i livet ska gå att finna och kan hjälpa en att klura ut vad man ska säga) eller i allra bästa fall hitta ett sätt för den odlade att finna ro och helt ta steget in i dödsriket.

Hur låter detta tycker ni?

EDIT: Har funderat några varv till och kommer nog köra på en odöd orch. Det låter ju typ så ont som något kan vara, men tänk om orchens ovilja att träda in i dödsriket faktiskt bygger på helt rimliga orsaker, och tänk om rollpersonerna är fördomsfria nog att ge orchen frid istället för att försöka slåss?
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag grubblar lite på en grej. Detta äventyr kommer ju vara en fishtank inte helt olik exempelvis Döda Skogen. Som det är nu finns det många platser samt en hel del SLP’s som rör sig mellan vissa av platserna samt är på vissa specifika delar av vildmarken vissa tider.

Men en sak som verkligen gjorde att Döda Skogen fick en nerv var den svarta riddaren. Han kunde dyka upp när som helst, var som helst och var så mäktig att man visste att ens chanser att överleva var knappa om han fick syn på en. Otaliga var de gånger vi hörde hästhovar klappra och blev alldeles livrädda.

Jag vill knåpa ihop ett liknande hot till mitt äventyr, någon farlig fiende som kan dyka upp när som helst. Just konceptet riddare i svart rustning är lite för klichéeartat för äventyret jag skriver, där det inte ska finnas någon som är direkt ond. Funderar på en slags vred vålnad som inte kan få ro i sin dödsvila. Vålnaden är väldigt aggressiv och anfaller som första instinkt, men det ska gå att gömma sig, resonera om man vet vad man ska säga (information om vem den döde var i livet ska gå att finna och kan hjälpa en att klura ut vad man ska säga) eller i allra bästa fall hitta ett sätt för den odlade att finna ro och helt ta steget in i dödsriket.

Hur låter detta tycker ni?

EDIT: Har funderat några varv till och kommer nog köra på en odöd orch. Det låter ju typ så ont som något kan vara, men tänk om orchens ovilja att träda in i dödsriket faktiskt bygger på helt rimliga orsaker, och tänk om rollpersonerna är fördomsfria nog att ge orchen frid istället för att försöka slåss?
Odöd orch är ju amazing!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Odöd orch är ju amazing!
Tack så jättemycket!! 😊Kanske något i den här stilen:

Gralda Skallkrosse
För cirka 300 år sedan utvaldes den legendariske äventyraren Egwell Silverklinga till Klippsundets härskare. Den tid som hon styrde över samhället präglades av fred och välgång och inte minst säkerhet för dess invånare.

En av hennes mest hyllade bragder var att hon en gång för alla gjorde sig av med de orcher som så länge satt skräck i trakten. Denna stam brukade ibland utföra räder mot människornas samhälle, inte minst under nödår, men nu fick det vara slut på det! Egwell samlade ihop samhällets bästa kämpar i en räd mot orcherna grotta. Det blev en lång och blodig strid som människorna tillslut gick segrande ur.

Orchernas ledare, Gralda Skallkrosse, lade ner sin fruktade morgonstjärna framför Egwell och hennes krigare. Hon erkände sig besegrad och lovade att leda sina orcher långt bort härifrån och aldrig återvända. Egwell godtog dock inte dessa villkor. Total utrotning var det enda sättet att försäkra sig om att slippa framtida vedergällningar. Gralda föreslog då att Egwell kunde döda henne och alla andra vuxna orcher så länge hon skonade barnen. De små kunde rentav viga sina liv som tjänare till människorna, bara de skonades. Inte heller detta erbjudande godtogs, och sålunda startade den slakt som av människorna skulle döpas till Rättvisans timme. Samtliga orcher släpades ut på slagfältet och avrättades en efter en. De döda kropparna lämnades åt korparna.

Den grymma behandlingen av orcherna gjorde att Graldas själ aldrig kunde finna ro. Hon hade svikit sitt folk genom sitt misslyckande att förhindra den vidriga behandlingen av dem alla. Hon sökte hämnd även i livet efter detta. Hon har därför i 300 år skridit runt i trakterna i form av en odöd vålnad. Den stackars sate som råkar stöta på henne får sin skalle krossad av hennes morgonstjärna. Att i hundratals år ta otaliga liv tycks dock inte stilla hennes hämndbegär. Tvärtom verkar varje dödsdom hon utbringar bara öka hennes hat och hennes hämndlystnad.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Här kommer en stämningsbild. Det kommer ju vara mycket båtåkande i äventyret så vad passar då bättre än ett sammansvetsat gäng äventyrare i en båt? 🙂


IMG_1847.jpeg
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Kors, användning för Sjökunnighet? Dra på trissor :D
Jajamän! Och om ingen av rollpersonerna är tillräckligt duktiga på det kan de anlita byns fiskare som båtförare. Det alternativet är dock inte billigt 🙂
 
Top