Nekromanti Marigold

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Morgonens halvtimmes-45minuterskladd.
Photoshop, Marigold från Questionable Content. Idag är det inte Odo som är bäst i Deep Space Nine, utan Gul Dukat, och därmed inte René Auberjonois som distraherar mig utan Marc Alaimo. Åh, Andrew Robinson är också fantastisk.

Jag har inte bestämt mig än för om Star Trek är bra eller dåligt för kreativiteten, men det är rätt trevligt att titta på under tiden man kluddar.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Åh, snyggt.
Fan, är det var du knåpar ihop på en halvtimma så vågar jag inte ens ana hur snyggt det kan bli om du typ jobbar en heldag med en bild.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Ibland önskar jag att jag hade tålamod...

Faran med att arbeta aslänge på bilder är förstås att de blir överarbetade :gremfrown: Istället producerar jag mycket skräp på lite tid, men hey, det är bättre än att bli uttråkad.

Tack i alla fall! Jag vet inte om du gillar Questionable Content, men on the off chance that you do, här är några andra kladdar på QC-karaktärer: http://xhakhal.reprobate.se/Robots/QC/
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ibland önskar jag att jag hade tålamod...
Välkommen i klubben!

Faran med att arbeta aslänge på bilder är förstås att de blir överarbetade
True, det tror jag med.

Istället producerar jag mycket skräp på lite tid, men hey, det är bättre än att bli uttråkad.
Men det är ju inte skräp, det är ju bra prylar för böveln!

Tack i alla fall! Jag vet inte om du gillar Questionable Content
Jag vet inte ens vad det är är ärlighetens namn.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
»Men finnarna då ?!!11« funderade jag på att säga. Men då hade jag ju inte klickat på bilden, silly me.

För övrigt är det ju René Artois som är den främste av alla René:ar!
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Adus: Questionable Content är en webserie. Och jag kallar mitt skräp för skräp om jag vill - som du själv sade angående en annan bild som tagit bara lite längre tid, med tanke på att de görs så fort är det inte konstigt att de blir som de blir, och de är inte 'vad jag går för i övrigt'. Allt är relativt, och snabba kluddiga porträtt och interiörskisser är, i jämförelse med något faktiskt genomarbetat och välgenomtänkt, rätt skräpigt. :gremtongue:

Debbie: Vi kanske kan komma överens om att René Artois är den främste fiktiva Renén, men René Auberjonois den främste faktiskt existerande?
Angående finnarna så jao, jag borde nog ha lagt in några fler, och lite mindre glansigt hår, men hon HAR ju faktiskt börjat duscha nu på senaste så...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Xhakhal said:
Debbie: Vi kanske kan komma överens om att René Artois är den främste fiktiva Renén, men René Auberjonois den främste faktiskt existerande?
Angående finnarna så jao, jag borde nog ha lagt in några fler, och lite mindre glansigt hår, men hon HAR ju faktiskt börjat duscha nu på senaste så...
Visst, sure. Jag känner ingen faktisk René när jag tänker efter.

Jo, det stämmer bra. Finnarna har minskat i frekvens för varje strip hon varit med i de senaste två veckorna eller så. Snart är hon *flämt* normal! (relativt seriens övriga figurer)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Adus: Questionable Content är en webserie. Och jag kallar mitt skräp för skräp om jag vill - som du själv sade angående en annan bild som tagit bara lite längre tid, med tanke på att de görs så fort är det inte konstigt att de blir som de blir, och de är inte 'vad jag går för i övrigt'. Allt är relativt, och snabba kluddiga porträtt och interiörskisser är, i jämförelse med något faktiskt genomarbetat och välgenomtänkt, rätt skräpigt.
Okej. Där ser man.
Jaja, kalla det vad du vill. Men jag gillar ditt "skräp" i alla fall.
Varför kallar du mig vid mitt eoner år gamla användarnamn? :gremsmile:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
DB: Jag tror det är effekten av att bli gladare, komma ut oftare och duscha mer :gremlaugh:

Adus: för att Adus är fyra bokstäver långt medan Sölvebring är tio :gremwink:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Hah! Nej, hon ser inte ens ut i närheten av det där. Hon har inte samma hårkvalité, inte ens i närheten en sådan näsa eller haka och definitivt inte glasögon :gremsmile:
Jag har däremot fått fråga på om det var ett självporträtt :gremfrown:
 
Top