Nekromanti Marco vs. Electronic Arts; 1-0

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
En del vet det redan, men det är lite kul - tycker jag iaf - att tidningen GP tar upp att jag vann en varumärkestvist mot EA. Snacka om David mot Goliat.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=764&a=435441

Det tog över ett år med tre vändor av dokumentation, skrivelser och inlagor. Jag trodde inte att den lille mannen skulle kunna få rätt mot en multinationell jätte som EA, men rättvisa skipades. Och jag har lärt mig massor av händelsen.
 

Marhulken

Veteran
Joined
25 May 2008
Messages
36
Location
Stockholm
Kan inte annat än gratulera (än en gång)!

Sedan är jag lite nyfiken över hur det hela kunde dras ut över så lång tid, den lilla artikeln i GP fick det att låta som ett inte alls så komplicerat mål... eller?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Instämmer i gratulationerna, men å andra sidan känns det som naturligt att du vann. Jag tycker snarare det hade varit konstigt om de vunnit - men å andra sidan, i en värld där pengarna talar högre än sunt förnuft vet man ju aldrig.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag tycker fortfarande det är bland de mest långsökta jag hört. Trodde de att de skulle få skydda en färg? Som dessutom var på ett annat språk, och på en produkt som inte hade några som helst likheter med spelet?

De måste ha för mycket pengar eller nåt.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Hur fan har jag missat det här Marco??

Jag känner mig besudlad o smutsig...... :gremwink:

I vilket fall ett stort Grattis!!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ingen aning. Men det låter ju konstigt om de så enkelt kan skydda ett ord. Jag kan acceptera om de skyddar titeln black i kombination med fps och den settingen eller vad det nu var.

Annars skulle jag ge ut en ordbok och skydda alla ord. Jag blir rik!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Grattis!

Känns skönt att veta att inte allt i världen kan kontrolleras av de jättestora företagen, än så länge.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Grattis. Härligt att än en gång David vinner över Goliat.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ymir, du behöver väl inte upmana EA att göra det svårt för alla stackare :gremsmirk:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
Grattis

Inte ens Sauron vann ju. :gremsmile:

Jag minns när jag kontaktades av en amerikansk dam vid namn Gondica Nguyen. Nåja, hon ville inte stämma mig, utan undrade bara vad det där Gondica på min sajt var för något. :gremwink:
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Tänker de registrera sitt bandnamn som ett varumärke för elektroniska spel, så är det nog precis det som väntar.. (ssshhh allesammans, upplys dem inte om detta, jag gissar på att de inte vet allt som Ymir vet :))
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Höh. Min brorsa fick motstånd från Disney när han och en kompis skulle registrera bandnamnet "Desperate Houseguys". De var visst gnälliga över likheterna med en viss populär tv-serie.

Det onda imperiet fick stryka på foten i första omgången, men såvitt jag vet skulle processen gå vidare.

Ett annat intressant element i sammanhanget är att det ska finnas/ha funnits en site med samma namn som fokuserad på män som är så manliga så att kvinnor inte får vara med nånstans alls utan hellre är med andra män, om vi så att säga uttrycker oss rumsrent.

/Joel - som tänkte leta efter sistnämnda site, men insåg att det kunde ses som olämpligt att länka till den på wrnu, och gör istället smygreklam för brorsan
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Marhulken said:
Kan inte annat än gratulera (än en gång)!

Sedan är jag lite nyfiken över hur det hela kunde dras ut över så lång tid, den lilla artikeln i GP fick det att låta som ett inte alls så komplicerat mål... eller?

Byråkratins kvarnar maler långsamt. Det tog ungefär ett år för PRV att komma med sitt utlåtande i frågan. Före det var det tre vändor med dokumentationsinlämning - med svar och gensvar.
 
Top