Nekromanti Manus sökes

Torbin

Veteran
Joined
1 Dec 2005
Messages
7
Hej

Bokförlaget Ikonoklast söker manus, för tillfället sökes noveller inför ett möjligt projekt som är kopplat till temana, identitet, minnen och hämnd, i dåtid, nutid och framtid, helst en av varje som behandlar något av ovan tema.

Även bokmanus är av intresse, dock med inriktning mörk fantasy, historia eller cyberpunk.


Förlagets första roman har sålt bra och överlag fått bra kritik:
"Och den ger mersmak, för att uttrycka det milt - faktiskt är detta en av förra årets bästa svenska debutdeckare, och dessutom kanske den bästa historiska deckaren." Jury

/Tobias Landström
 

Torbin

Veteran
Joined
1 Dec 2005
Messages
7
Hej

Svenska är det språket som gäller. Ni skickar manusen eller noveller till mitt bokförlag, Ikonoklast. Enklast via min mail www.tobiaslandstrom@hos.sandnet.se
Notera att det inte finns några garantier för någonting i framtiden, men jag vill gärna expandera förlaget.

mvh
Tobias L
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
praktisk fråga

Vad krävs av ett manus?

Jag menar
talar vi om historisk korrekthet
talar vi om x antal hundra ord eller tusen?
talar vi om fantasy?
talar vi om fiction?
talar vi om "jag har en idee och har inte skrivit färdigt riktigt men här kommer ett utkast"?
talar vi om perfekt svenska?

Vad vill du ha människa?
Jag vill veta mera... jag har ju ett par historier på gång, men ingen fullständigt färdig... öh... iofs har jag någon novell eller två färdig men de har redan varit publicerade i mindre tidskrifter. :gremfrown:

Tell me Moore
 

Torbin

Veteran
Joined
1 Dec 2005
Messages
7
Re: praktisk fråga

För vidare frågor så maila mig så kan vi föra en diskussion.
www.tobiaslandstrom@hos.sandnet.se

Smal litteratur är mycket svår att sälja. Intresset och köpkraften från till exempel rollspelare, som brukar hojta efter smalare litteratur, inte typisk fantasy osv, är i stort obefintlig. Så ha detta i åtanke.


/Tobias
 
Top