Nekromanti Manifest - grundregler

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
Manifest är ett pölsystem och dessa knappa tre sidor förklarar hur det fungerar. Kamrater som utsatts för det har gett positiv kritik, varför jag nu vågar mig på en bredare publik. Mitt syfte med tråden är att få kommentarer och synpunkter på systemet innan jag går vidare i utvecklingen. Beroende på er respons kommer jag antingen tänka om eller publicera nästa komponent. Det går naturligtvis bra att kommentera specifika stycken direkt i filen, medan mer generella omdömen tacksamt mottages här.

Manifest - grundregler, google-doc 3s
 

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
Det betyder mycket för mig att du ser potential i det. Din spelledarstil gjorde stort intryck på mig under Gothcon 2011. Ett grepp i Manifest är faktiskt importerat från ditt AW-hack; det berörs i ett eventuellt nästa dokument.

Nåväl, i brist på invändningar presenterar jag nu hur man slåss. Manifest är som helhet en biprodukt av sitt närstridssystem. Hela konfliktresolutionen - avvägningen mellan kontroll (risk) och potential (belöning) har extrapolerats från slåss-regler. Allt började här.

Manifest - del 2, närstrid, google-doc 3 sidor

Det hela förutsätter visst närstridsfokus - varning för tuggmotstånd. Två frågor:
1) Ser detta ut att kunna utvecklas till en underhållande visualisering av närstrid?
2) Finns det en objektivt överlägsen strategi, oberoende av vad motståndaren gör?
Jag diskuterar gärna förbättringsförslag.
 
Top