Nekromanti Mana och ET med Fantasy2T

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag funderar på hur man ska göra med kraftord och erfarenhetstärningar i Fantasy2T. Det omnämns inte i PDFen alls.

En tanke jag har är att inte använda erfarenhetstärningar för extratärningar alls, medan kraftord gör att man slår om tärningarna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Man får kanske använda ett mer traditionellt erfarenhetssystem. Och Kraftord ger "vanliga" + på tärningsslag.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Det här fick mig att titta på 2T-varianten. (Filen är här: http://sagagames.com/Filer/Fil/74). Intressant för den som gillar Fantasy! (som undertecknad) men kanske har lite svårt för tärningspölar.

Jag tycker det som redan föreslagits låter bra, dvs att låta Kraftord leda till omslag. Jag skulle gärna se att (som jag antar avses) att man får göra det valet efter att man slagit första gången. Och gärna då en mana per tärning (dvs först 1 p för lästa tärningen och sedan möjlighet att använda en till för andra tärningen om det behövs). Likaledes att extratärningar helt enkelt bara är "xp". Men visst kan man tänka sig att den som dumpar en sådan xp helt enkelt återfår en mana.
 
Top