Nekromanti Malmöbon Jody

JodyP

Veteran
Joined
6 Nov 2017
Messages
2
Hej där du som läser detta.
Jag är en medelålders rollspelare som hållt på av och till, ibland av i flera år, med PnP rollspel nere i södra staden i Sverige, dvs Malmö, mestadels som GM men ibland som spelare med när jag haft den turen.
Har alltid tyckt att de flesta rollspels-system saknar antingen det ena eller det andra, eller är för fokuserade på vissa delar allför mycket, till resterande delars förtret, eller att de är för simplistika eller för detaljerade, och har dessutom sett hur de bra spelledarna egentligen inte använder systemen i sig mer än att ha koll på vad karaktärer kan och inte kan göra.
Har inte hittat något system som jag har ansett tillräckligt för de kampanjerna jag velat köra, eller tillräckligt utvecklad med karaktärsutveckling utan att gå till överdrift (vilket är en relativ term dessutom) så det slutade med att jag skapade ett eget system med hjälp av en kärngrupp av spelare som sedan dess har sakta splittras upp en del, bara 3 av oss kvar som regelbundna spelare. Fördelen är enkel: behövs något annat för någon kampanj än vad som redan finns i reglerna kan jag lätt lägga till det och passa in det i nuvarande system då jag vet precis hur allt hänger ihop. Inget hopplockat tjafs som sticker i ögon eller näsa för att det helt enkelt inte passar med övriga systemet.

Men, tillräckligt om det. Nyligen hittat till detta forum och tänkt ge det en chans att kanske hitta några nya offer, ehm, frivilliga att ibland kanske rollspela i mitt system med, både för att det är kul med nytt folk och för att testköra systemet lite mer, se vart det kan förbättras och utvecklas mer, hur det fungerar med spelare som inte är vana vid systemet, och om vissa delar behöver bantas ner snarare än att utvecklas.

Så,. det är jag, Jody, Malmöbo, Games Master. ja, jo, skriver allting på engelska och spelar gärna på engelska med.
 

JodyP

Veteran
Joined
6 Nov 2017
Messages
2
Tack för välkommnandet.

Tyvärr fungerar inte måndagar för mig alls så Fish Tank måndagar är något jag inte kan komma till, oavsett vilken tid det handlar om.
 
Top