Nekromanti Maja i Arvidsjaur säger Hej

Sukeile

Veteran
Joined
1 Oct 2013
Messages
11
Location
Arvidsjaur
Godkväll gott folk :gremsmile:

Mitt namn är Maja, jag är 25 år och jag har just blivit medlem här på forumet med förhoppningen att hitta likasinnade nära Arvidsjaur.

Min fästman och jag har nyligen flyttat till en lägenhet här och känner knappt någon.
George spelade en hel del DnD när han växte upp i Michigan;
Själv har jag bara erfarenhet av brädspel men är väldigt nyfiken på att prova mer invecklade rollspel.

Bärdspel som vi har hemma är bland annat Talisman, Munchkin Quest, Rune Bound, Ticket to Ride, Adventurers och Dust Tactics.

Har ni något bra tips för att hitta spelkamrater i sin närhet?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,499
Hej, välkommen till forumet :gremsmile: Tyvärr i fel del av landet för att hjälpa dig hitta en spelgrupp. Men du är på helt rätt forum för att hitta sådana. :gremsmile:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Oj! Arvidsjaur är ju inte riktigt en metropol, men några rollspelare borde det finnas där :gremsmile: Jag kan inte trakten, så det blir svårt för mig att ge tips, dock. Sätt upp en lapp på ica, kanske? Jag har för mig att det ligger mitt i centrum, va?

Välkommen till forumet!
 

Sukeile

Veteran
Joined
1 Oct 2013
Messages
11
Location
Arvidsjaur
Tack :gremsmile:
Nej, men större än Glommersträsk där jag bodde förut, haha.
Jag har varit ganska folkskygg och har svårt att ta kontakt med människor i "verkligheten" och George kämpar fortfarande med Svenska språket.
Men får vi inget napp här så låter Ica lappen som en bra idé :gremlaugh:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Norrbotten! Bra där!

Det finns ju åtminstone en rollspelare i Arvidsjaur som jag känner till, men han hänger ju inte på forumet. Kanske har någon här en bättre uppfattning om hur han kan kontaktas, och ifall han vill bli kontaktad.

Annars finns det en livaktig och gästfri rollspelscommunity nedåt kusten i Luleå, med representanter på forumet som Wilper, GnomvID och w176. Det kan kanske vara värt resan mellan varven, när rollspelstarmen suger.
 

Sukeile

Veteran
Joined
1 Oct 2013
Messages
11
Location
Arvidsjaur
Vi tog oss till Skellefteå för att gå på Nordsken tidigare i år, vilket var riktigt roligt.
Tyvärr slog min blyghet till och jag lyckades inte ta så mycket kontakt med andra som var där.
Om vi skulle ta oss till Luleå så får jag allt skärpa mig :gremtongue:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Hej och välkommen till forumet.

Det kanske inte hjälper någon i precis er sits, men nu som något äldre och visare har jag kommit till insikt att det är lättare att lära folk man gillar att spela spel än att hitta folk som redan spelar exakt den sortens spel man själv gillar.

Några arbets eller studiekamrater som kan rekryteras? Talisman är ju en klassiker, och det har ni ju redan i samlingen.

Tips:

SävCon är i Sävar allhelgonahelgen, om ni kunde tänka er att åka till Skellefteå kanske Umeå/Sävar också är tänkbara?

http://www.interaktivhistoria.se/savcon/index.html
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Ritikka said:
Vi tog oss till Skellefteå för att gå på Nordsken tidigare i år, vilket var riktigt roligt.
Tyvärr slog min blyghet till och jag lyckades inte ta så mycket kontakt med andra som var där.
Om vi skulle ta oss till Luleå så får jag allt skärpa mig :gremtongue:
Jag och Korpa var nere på Nordsken senast och satt i Indierummet (-bordet, tekniskt sett). Har ni vägarna förbi Lulä nån helg är det ju bara stanna och säga hej. Annars få vi synas på SävCon eller nästa Nordsken. :gremsmile:
 

Sukeile

Veteran
Joined
1 Oct 2013
Messages
11
Location
Arvidsjaur
Tack tack :gremsmile:

Jo, problemet för oss är ju att vi inte ännu känner någon som vi skulle kunna rekrytera.
Vi jobbar båda hemifrån så har inga kollegor heller :/

Sävcon låter spännande, vet inte om vi skulle hinna spara ihop så vi har råd att åka, men det skall absolut tänkas på :gremlaugh:
 

Sukeile

Veteran
Joined
1 Oct 2013
Messages
11
Location
Arvidsjaur
Vi såg er säkert när vi strosade runt :gremsmile:
Kommer försöka vara modigare nästa gång.

Jag tittade lite på SävCons hemsida, hur gör man som nybörjare för att bli en del av ett lag?
Och tror ni det skulle finnas möjlighet att hitta ett Engelsk talande sådant?
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Jag bor i Jörn och flänger regelbundet till Skellefteå för att spela och umgås med folk... och Arvidsjaur är ju bara 2 mil längre bort =P

Det är ju dock en timmes färd enkel resa så det blir ju kanske inte att man springer ner dörren, men jag utökar gärna min krets så tjoa till i ett PM om ni har en plan eller ett upplägg.
 
Top