Nekromanti Mailbombning från Rollspel.nu

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Efter kvällens uppdatering har uppenbarligen mailaviseringar börjat fungera.

Lite för bra, till och med.

I min inbox trillar det in mail så fort någon skriver ett inlägg någonstans. Trots att jag har mailaviseringar avstängt.

WTF?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Så pigg är det förvisso inte meningen att systemet skall vara.

Jag har testat att ändra min inställning till att jag inte vill få någon avisering via mail, utan bara via "meddelandecentralen".
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Jag har (och har så haft sedan nya forumet kickades igång) också inställt på att meddelanden inte ska komma som mail utan bara via Meddelandecentralen. Blir likväl mailbombad. Please, make it go away... :sad::grin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag skapade en regel i Outlook som skyfflar undan rollspel.nu-mail och markerar dem som lästa. Men det är inte så problemet ska lösas.

Jag har också ändrat min inställning så att jag inte får någon avisering via mail utan bara via meddelandecentralen, men det är något annat här: i meddelandecentralen dyker inte aviseringar om varenda inlägg upp, utan bara aviseringar om svar och kommentarer på mina inlägg.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Också, alla som har sagt något om saken hittills är röda, gröna eller lila. Det borde tyda på att det bara är de särskilt utvalda som drabbats.

Finns det någon peon som blir mailbombad?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Att döma av småpraten verkar även "låglevelanvändaren" Hellzon ha råkat ut för samma sak.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Edit: Just så, kloptok.

Jag blir inte mailbombad sedan jag ändrade "Email aviseringar" till "Off, through my Meddelandecentral only", däremot får jag fortfarande aviseringar om vad jag antar är varenda nya inlägg på mina prenumererade forum i Meddelandecentralen fast jag kryssat ur "Prenumerationer dig".

Svengelskan är för övrigt underbar, fixa aldrig den.

/For your ögon only
 

Johan

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
40
JAg har inte fått några mail, men jag har det inte påslaget heller tror jag. Däremot verkar forumet tro att jag subscribar på alla trådar. Har fått aviseringar i de trådar där det postas trots att jag inte gjort några subscriptions vad jag vet.

Edit: Nej förresten jag hade prenumerationer, de funkade bara inte innan.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag har testat både att stänga av och att byta vilken typ av aviseringar jag vill ha ... Inget funkar. Blir mailbombad.
Något som har med just oss redaktörer att göra, vad gäller denna ofrivilliga bombning trots alternativa inställningar?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Har just ställt om till att bara få ett mail per dag. Jag har hunnit få nya mail om att det finns inlägg i det här delforumet, men då var det den här tråden. Så får se om jag får mail angående andra delar av forumet.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Nope... Jag får mailaviseringar ändå. Verkar vara moderatorer, redaktörer och tekniker som inte kan stänga av mailbombningen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag stängde tillfälligtvis av mailfunktionen i admingränssnittet. Men tyvärr inkluderar det ALLA mailfunktioner.
Dante said:
Och ÄNDÅ fick jag nyss en mailavisering.

Skrämmande och egenartat ...
Max Raven said:
Det lär sig! Stoppa det innan det är för sent! ;)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Kan vara ett mail som redan hade skickats och höll på att studsa runt Internet.

Jag hittade på vBulletins forum att en annan person har liknande problem, postat idag under "vBulletin 5 Support Issues & Questions". Jag har skrivit en "me too" men att det det är begränsat till några av oss.
Dante said:
Nope. För jag fick ett mail om det här inlägget också.

Jag får rota runt lite när jag sitter vid en dator. Admingränssnitter är jävligt meckigt när man är på en platta.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Dante;n19759 said:
Jag stängde tillfälligtvis av mailfunktionen i admingränssnittet. Men tyvärr inkluderar det ALLA mailfunktioner.
Jag hittade en inställning som var satt på alla globala moderatorer att de skulle få ett email varje gång ett nytt inlägg postades. De är nu ändrade.

Så du får gärna ställa tillbaka det du ändrade :)
Dante said:
Ackerfors said:
Bra jobbat! Låter som en awesome inställning att ha som default. :D
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Och här sitter jag och önskar att få något mejl men inte sjutton kommer det något sådant... :(

;)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Robert Jonsson;n19876 said:
Och här sitter jag och önskar att få något mejl men inte sjutton kommer det något sådant... :(

;)
Du kan få några av mina :wink:
Robert Jonsson said:
Robert Jonsson said:
Hmm... Varför fick jag ingen notis på att du svarat på min post som jag brukar få? Inte ens notiserna vill ha med mig att göra längre. :(
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n19830 said:
Jag hittade en inställning som var satt på alla globala moderatorer att de skulle få ett email varje gång ett nytt inlägg postades. De är nu ändrade.
Kan du fixa mitt konto också?
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Jag får forfarande mailen. Just nu tömmer WRNU foldern ett par gånger om dagen. Jag kan iofs sätta WRNU mails på automatisk borttagning, men då missar jag möjligtvis nåt jag skulle vilja få.
Om ni hade hittat nån lösning får ni jättegärna applicera den på mitt konto också. Leka med inställingarna har än så länge inte hjälpt nåt.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Har du tittat på dessa två ställen?

Meddelanden -> Aviseringar -> Aviseringsinställningar -> Ändra från "På" till något annat minskar frekvensen.
Meddelanden -> PRENUMERATIONER/Inlägg -> Ta bort prenumerationer man har satt som genererar notifieringar man inte vill ha

Jag skall kolla om du är med i någon extragrupp som är satt att bli "mailbombad"
 
Top