Nekromanti Maid RPG: OOC

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Maid RPG är en japansk rollspel som har blivit översatt till engelska och har nyligen börja komma ut. I Maid RPG tar du rollen som maids (hembiträde) i anime/manga känsla och ni försöker göra ert bästa för att din master (mästerrare) får att känna sig trygg. Denna rollspelen hämta inspirationen som He Is My Master, Hanaukyo Maid Team, They Are Our Noble Masters, Hayate The Combat Butler, Kamen No Maid Guy och så vidare.

Du kan hitta deras officiella hemsida här http://www.maidrpg.com/

Du kan kolla här för att se hur regler ser ut.
http://www.big-metto.net/RP_Wiki/index.php?title=Maid_RPG

Jag har redan en exempel av Maid RPG regler i PDF fil (jag får själva boken om några veckor). Så att jag vill gärna spelleda denna rollspelen på denna forum och jag behöver spelarena som kan tar rollen som maids.

Om ni inte har Maid RPG går det ändå bra att spela eftersom reglerna är rätt enkla och jag kan hjälpa dig att skapa din karaktären.

Så är det någon som är intresserat på att rollspela Maid RPG?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Ett spel där det finns regler hur ens (pre-pubertala) hushållerska blir av med trosorna? (om hon nu inte redan saknade trosor, då blir det såklart inget avdrag).

Alltså, jag fattar inte grejen med hela den här anime-hentai fascinationen i Sveriges (världens?) nördcommunity. Vad är lockelsen med småtjejer som visar troskanten? Att sedan sitta och lira det med ett gäng andra frustande snubbar med taskig hy gör det hela ännu mer wierdo.

Och jag hör redan nu hur protesterna luftas om att "det föreställer inte barn, det är bara tecknat så!". Yeah right;


Det där föreställer barn, ingenting annat.

Så nej, absolut inte, nej för guds skull NEJ.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Vitulv said:
Ett spel där det finns regler hur ens (pre-pubertala) hushållerska blir av med trosorna? (om hon nu inte redan saknade trosor, då blir det såklart inget avdrag).
Tja dom kan förlora trosor men det bero på hur spelledare är. Annars kan det räcka med att du bara förlora förkläde eller din hatt.

Vitulv said:
Alltså, jag fattar inte grejen med hela den här anime-hentai fascinationen i Sveriges (världens?) nördcommunity. Vad är lockelsen med småtjejer som visar troskanten? Att sedan sitta och lira det med ett gäng andra frustande snubbar med taskig hy gör det hela ännu mer wierdo.
Antagligen blev vi smitta av japanska fenomen. Att lira med andra grabbar i denna rollspel behövs inte vara konstig om man gör det för skoj skull (men om man spela det för perversa saker då kan det vara WEIRD).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Arfert said:
Japaner är pervon, så är det bara. :gremgrin:
Eller så är det så att mer eller mindre undertryckta pedofila tendenser är vanligare än vad folk tror, men att det vanligtvis inte märks så mycket eftersom det nog inte finns något fulare i hela världen att vara än just pedofil enligt många. Så när sånt här kommer så blir det för vissa ett sätt att få utlopp för just sådana samtidigt som man kan dölja alltihop under semi-ironisk nipponfili.
 
Top