Nekromanti Maid Role Playing Game

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Igår har jag upptäckt en ny rollspel som kommer ursprungligen ifrån Japan som har blivit översatt till engelska. Denna japanska rollspelen tar du rollen som maids medan spelledare tar rollen som master eller mistress. Som maid måste du klara vardagliga sysslor som laga mat, städa och skydda din mästare från ondskefulla ninjor eller demoner och så etc etc...

Jag har redan beställt både tryckta versionen och pdf filen. Den tryckta boken kommer om några veckor men jag har redan fått pdf filen idag. Jag har läst pdf och jag måste säga att jag är verklig nöjd med denna rollspelen.

Maid RPG regler är rätt enkel rollspel som behöver bara par sex-sidor tärningar, har liten förmågan att rollspela sig och kanske en klockan. Denna rollspel hämta rätt mycket inspiration från anime och manga med maid tema, exempel som He Is My Master, Hanaukyo Maid Team, They Are Our Noble Masters, Hayate The Combat Butler, Kamen No Maid Guy och så vidare.

Att skapa maid karaktären är nästan helt slumpmässigt så att du har extrem liten val över karaktär skapade. Men om du har snäll spelledare kan han/hon låta dig plocka fram den förmågan du vill verkligt har. Men att skapa en slumpmässigt maid kan blir rätt rolig eftersom du vet aldrig när du får rätt unik maid som du vill gärna spela som. Men du behöver inte bara spela som maid men du kan ochså spela som butler eller master/mistress (med spelledare tillåtelser) eller kanske som miko.

Du kan hitta deras rollspel på denna hemsida adress.
http://maidrpg.com/

Och om du är intresserat av anime/manga med maid tema då rekommendera jag verkligt att köpa den!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Verkar ju riktigt schysst, även för mig som itne är så manganördig ;-)

-Gunnar (som är inne på upstairs/downstairs-rollspel för stunden)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Err. Nej. De hör inte ihop mer än såtillvida att skum maid-fetish är en allmän japansk nördgrej. (Observera fenomenet "maid cafe".)

Jag lovar att om du letar (och inte begränsar dig till saker som finns översatta) så kan du hitta många, många, MÅNGA snuskspel med maid-tema. :)
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Nej, Maid´s Story och Maid RPG är inte samma sak men det har samma maid tema.

Maid är väldigt populärt grej främst i otaku-kultur och därför finns det ganska gott om maid cafe i japan. Visst, det finns väldigt gott om snusk med maid-tema.

Visst i Maid RPG finns vis del snusk men i original version av Maid RPG på japanska är ännu värre. Så att översättare fick tar bort vissa saker som inte passa in men främst föremål begrund att dom anser att det är liten väl "creepy sexy".
 
Top