Tidsökning
Kronotropi 6, Räckvidd: Personlig,
Varaktighet: Temporär**
Magikern upplever dubbelt så mycket tid under
varaktigheten.(Motsatsen till tidsflykt)
Tidsflykt ¤
Kronotropi 1+, Räckvidd: Personlig,
Varaktighet: Temporär.
Effekten gör så att tiden går långsammare för
individen. För omgivningen tycks individen
frysa fast och föra sig mycket långsamt. För den
tidsflyende individen kommer omgivningen
tyckas röra sig mycket. Används ett filament så
flyter tiden i omgivningen dubbelt så fort och
för varje extra filament som används så
dubbleras tidens flykt. All utmattning,
exempelvis sömnbrist, vätskebrist och hunger,
minskas för individen ur omgivningens
perspektiv. Däremot så kommer eventuell skada
som någon orsakar en individ i tidsflykt att
appliceras på normalt sätt.
Älskar Eonforumet!Vicotnik said:Vi antar att magikern endast jobbar 12 timmar om dygnet
Tillvis del är detta korrekt enligt mig. Du har en fördel i Eon om du har hyfsat lätt för matematik, i alla fall när det kommer till magireglerna. Kan förklara närmare hur magireglena fungerar men i så fall gör jag det i en separat tråd, vill inte gå för mycket OT i den här tråden.Rollspel och mattespel, eller hur?
Man skulle kunna binda en ande till whiskyn, och dessutom använda whiskyn som källa av filament när man ska göra magin, tunnan skulle dessutom kunna konvertera psykotropi till kronotropi, om man dessutom gör det som en ritual kan man även skaffa filament flera gånger (eller var det cermonier?), sedan är det upp till sl, kan man frigöra anden från wiskyn och endå behålla effekten på whiskyn? Om inte blir det nog världens dyraste whisky, om man kan det så blir den nog ganska dyr endå, men överkomligt.Vicotnik said:Jag skulle säga nej, du kan inte åldra en tunna whisky med effekten tidsökning mycket pga detta: "Effekten gör så att tiden går långsammare för individen." Och en tunna whisky är ingen individ.
Om du nu ändå skulle tillåta detta så skulle en sådan besvärjelse kräva:
6 Kronotropiska filament (för dubbla tiden 1 år = 2 år)
6 Axatropiska filament för effekten beröring
6 Axatropiska filament för effekten provisorisk
6 Axatropiska filament för effekten permanent.
Så om du inte har en hopper kongelat närmare bestämt 24 stycken så är detta inget jag skulle vilja ge mig på att försöka alstra fram (Ob24T6).
Du skulle kunna stoppa vid provisorisk, men då kommer du inte få kasta effekten provisorisk under hela tiden som du vill att effekten tidsökning ska forstätta vara provisorisk. Sen så vill du att det ska gå ännu fortare 1 år = 4 år så skulle det kräva 28 filament.
Vi utgår från att ingen magiker med självbevarelsedrift skulle vilja kasta besvärjelse. Där emot har vi en magiker som kan tänka sig att skapa de kongelat som du behöver för att genom föra detta på lägsta nivån (24 kongelat), detta skulle ta magikern 72 dagar att skapa dessa åt dig. Kongulera filament är en magnitud 3 formel som tar 3x12 timmar att genomföra. Vi antar att magikern endast jobbar 12 timmar om dygnet och därför tar det 3 dagar per filament. Anta även att magikern inte gör detta gratis så inser du ganska snabbt att din tunna whisky måste generera dig väldigt stora mängder pengar innan du går plus på detta.
Jag reserverar mig för eventuella räknefel.