Nekromanti magispel - processmagi

gråhök

Veteran
Joined
26 Jan 2005
Messages
188
Location
Romford, Essex, UK
Processmagi är lågsam, men kraftfull. Det är i princip magikerns undermedvetna önskningar och ju kraftfullare magiker, desto fler "besvärjelser" kan vara på väg mot full effekt samtidigt.

En normal magiker har tre "luckor" för besvärjelser, en svag har två och en kraftfull har fyra. Minst hälften (avrundat upp) av luckorna måste ha en besvärjelse i sig och minst en av besvärjelserna måste vara negativ för magikern ("what lurks in the depths of mind?" och allt slikt).

Det finns en färdighet, som används för två saker. Dels används den för att INTE fylla en besvärjelselucka (ett färdighetsslag om dagen per lucka som är ofylld, om man misslyckas har spelaren två minuter att speca en besvärjelse). Dels anväds den för att modifiera prioriteten p&aringl; en besvärjelse.

Besvärjelser få bara kraft mellan speltillfällen, så i princip "drar det ingen kraft". Mellan varje speltillfälle skyfflas de magipoäng som ska fördelas ut till besvärjelserna, så att de som har låg siffra i prioritet får (i snitt) fler poäng.
Det är en lätt modifierad schemaläggare baserad på en unix-scheduler.

HTML-reglor bor här .
 
Top