Nekromanti Magispel (Mage World)

gråhök

Veteran
Joined
26 Jan 2005
Messages
188
Location
Romford, Essex, UK
Nu börjar saker ramla på plats, sakta men säkert. Magireglorna är (naturligtvis) inte färdiga, men spelmekanik och liknande börjar sakta ramla på plats.

Det blir en blandning av motståndsslag, rena färdighetsslag och tärningspölar.

Tärningspölen är för elementarmagin, det verkar passa ganska bra att ens mentala utmattning ger en tärningpöl, där man sedan plockar ut så många tärningar man vill rulla för frammanandet av energin (minst en success per effektgrad man strävar efter) och en för kontroll (minst en "per sak" och för varje sak en till om man vill mer än "minimalt")). Man tappar minst en tärning per spell och en till för varje misslyckande.

Alla grundegenskaper och färdigheter köps via ett poängsystem. Grundegenskaper ligger (på klasiskt manér) mellan 3 och 18 i vanliga fall. Utan justering startar grundegenskaper på 10.

Jag kommer regelbundet uppdatera detta PDF-dokument med "senaste bygget" och posta här när det finns nytt att titta på (och/eller när jag har funderingar). Fast just nu verkar jag inte kunna öppna PDF-dokumentet via länk.
 

gråhök

Veteran
Joined
26 Jan 2005
Messages
188
Location
Romford, Essex, UK
Ptja, jo, det är ju rätt karakterisktiskt, layoutmässigt. :gremsmile: Dessutom anledningen till att jag länkar till en PDF, det är läsbarare än källkoden och det tar inte speciellt lång tid från "ordbehandlar" till "layoutat och klart".
 
Top