Nekromanti Magiska Artefakter

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Hej, tänkte vi kunde göra en Bra tråd här med Magiska Föremål, har tagit mig igenom många äventyr nu och det är nästan alltid magiska svärd med typ eldbane elelr något, det är trist, skulle vilja ha idéer åp bra magiska artefakter både vapen och annat som kan underlätta och vara väl använda och roliga!
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
aah, har varit inne där, tycke rinte att den är speciellt märkvärdig, se själv mycket vapen och tjaffs, gillade fröna de va bra och något annat, men skulle behöva mer storslaget men ändå inte!

Sagan om ringen ringen , en guldring, du blir osynlig men helvete vilken kraft som göms i den, sådant e skoj :gremsmile:

du ska få lite tips av mig tex

Gerald fann en utsökt guldarband som var befattat med två röda rubiner på, han slet av det från benresterna av den kropp som låg på grottgolvet. När det väl satt på handen kände han sig som en kung, han gick omkring såg rik och mäktig ut och allt var till det bästa... men på kvällara skav det på honom, det nötte alltid och det gick inte att ta av. En dag hade Gerald gått till smeden i staden för att be honom bända upp armbandet så han kunde få ut sin hand men icke, det vägrade att lossna från honom. Ryktet spred sig om Gerald armsband och faktumet att han aldrig tog av sig det. En natt när månen stod högt på himlen, smög sig de två tjuvaran in i hans rum, de överraskade Gerald där han låg i sin säng och sov, med en omsidig manöver. De höll ned honom mot madrassen med en kniv om halsen och när han lugnat sig försökte den ena tjuven ta loss armbandet, han fick inte av det och efter att de blev mer och mer frustrerade bestämde de sig, de skar av hans hand.....
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Det absolut tuffaste magiska artefakt jag någonsin fått under alla år jag spelat var med min aningen krigiska léaramalv.. jag fick en dolk som kan flyta på vattnet. Förmågan har inte visat sig användbar än, men jag håller mig positiv. :p
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jo..

Men då jag är SL (vilket innebär ungefär 80% av gångerna) och jag ger bort ett "magiskt artefakt" så är det ofta bara en illusion av att det är magiskt. De flesta gångerna är det bara lite snyggare utformat och har en "coolt" namn. SLP:er maler på i dagar och nätter om hur mäktigt det är, så när rollpersonerna äntligen får tag på det så händer en av följande:
En positiv rollperson tycker att vapnet känns magiskt och kan riktigt känna kraften av det flöda.
En negativ rollperson säljer det så att han har råd med mat för en månad.

Mer eller mindre.. då..
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
jaa de va lite små sött faktiskt, kan man bygga på. Jag brukar fula mig med mina RPN, när de finner något magiskt så vet de aldrig vad de gör utan jag ger dem en förkortning tex -Johan skriv MP efter ringen... så sitter de och luskar vad det kan stå för och det e roligt eftersom jag vet och de vet inte, men att göra ful magiska saker vore kul, men funkar det ifall de har magiförnimmelse??
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
jag skickade in lite material till http://www.ingenting.f2s.com/index.html
men vet inte om det publicerades. det var ganska flummigt så jag betvivlar detta.

ett par glasögon som översätter den rad man läser.
ett demoniskt aggregat som väver effekten översätta (eller vad det hette) magnitud 1. när man har dom på sig.
den magiska färdigheten är 14 och svårigheten Ob2T6 så man misslyckas ibland.

läser. "och då bestämde han sig för att säga en sak. "sani ti'neh, kartsim...."

ochså kul i strässade situationer som man är jagad och ska läsa hur man öppnar en speciell dörr.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Magiska Artefakter(OT)

den var cool... glasögon som översätter... typ som den där pennan, smartpen eller nåt... fast den översätter endast ord för ord.

//Kanturi... singel...
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
fällor är säkert kul att leka med. han petade på låset med en dyrk och fick äntligen upp kistan och tittar in. det låg bara en pinnne där. han går tillbaka till sina kompanjoner och säger. "det var bara en /pinne\" KABOOM!!!!

flyktens skor.
demonsikt aggregat.
aktivering villkor någon i närheten ska säga fly/ett monster/en björn eller liknande. användaren ska ha skorna på sig.
magisk färdighet 18. svårighet Ob4T6.
väver effektenn skräck magnitud 2. och snabbhet magnitud 2.

den som har skorna på sig får slå Ob2T6 mot villja för att inte fly.
och så ökar FÖR med 4.

kaos amulett.
demonsikt aggregat.
aktivering. ha den på sig.
magisk färdighet 5. svårighet Ob2T6.
väver effekten tur och effekten otur.
egentligen är det två artefakter. te.x kedjan och själva amuletten.

man slår slag enskillt för varje effekt. lyckas tur så blir slag mot tur en nivå enklare. lyckas otur så blir slagen mot tur en nivå svårare.
lyckas båda så händer naturligtvis inget. samma om ingen lyckas.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
en frivillig regel vore att om man ska göra en artefakt som gör saker på sig själva konstant t.ex flyta. att dom lyckas alltid (om inte svårighetsgraden är väldigt hög i jämförelse med den magiska färdigheten).
så att dolken alldrig riskerar att sjunka och får status "flytande".
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Magiska Artefakter(OT)

Jag hade med mig i ett äventyr det coolaste vi använt hitils!
I en grotta där en drake bott förrut innan han tvingades iväg eller dog fanns det otaliga kroppar liggandes, en av dessa kroppar var av Hjälten Torek. Vid hans kropp ligger en båge, Bågen är av trä och hla bågen utsmyckas av små ansikten som alla blundar och har munnen stängd, alla utom ett ansikte, det är nämligen så att bågen lever och han byter ansikte för att se den han talar med bättre samt lan han lipa med alla ansikten om så skulle krävas, bågen har legat där och är skapad någon gång för tusentals år sedan, DVS genom att bli polare med honom så tar det med honom på äventyren, Bågen är sarkastisk och ljuger samt muckar med folk som tror det är rpna som gnäller på dem så de alltid hanar i problem, Om en rpn bara talar rukh och en annan ashariska översatter han fel så de blir osams hehe. Samt så brukar de hota honom att bli brasvded när han talar om deras mammor, Det bästa med bågen är att han alltid talar alla språk de stöter på som en ordbok elelr något, han hjälper dem när det blir svårt genom visdom om växter mm, tros att han ljuger så ofta kan han tala sanning och hjälpa dem i svåra situationer mm... Jag gillar honom Iallafall... har skapat honom har alla världen namn mm etc... om ni vill ha, Han kan vibrera så det inte går att skjuta med honom :gremsmile: allt för att jävlas :gremwink:
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Dessa är de artefakter som mina spelare för tillfället har. (kopierat direkt från min hemsida)

* Eldapostlens svärd - Den pyrotropiska divisionens svärd
Klass: Fokus 20 [2]

En del av de starkare individerna i Legio Colonans pyrotropiska division tildelas detta magiska svärd som sägs agera som ett foki för en del av deras besvärjelser. Svärdet har flammar upp i händerna på eldapostlar på slagfältet och bränner de sår de träffar svårt. Vad som har sagts så är dessa svärd likt kappan i det närmsta omöjliga att förstöra.

Ob2T6 eldskada tillförs vi träffar. Antändningsvärde 4.

Svårighet: Ob2T6
Antal Laddningar: Obegränsat (Pyrotropi)
Varaktighet: Temporär (En minut)


* Hvilans Skodon - Ett par magiska stövlar
Klass: Aggregat 16 [2]

Ett par enkla kragstövlar i läder som ni kommit fram till är magiska.

Efter Merganis experiment har ni kommit fram till hur de fungerar. Man måste ha stövlarna på sig, sätta sig ner och säga "Låt mig äntligen få lite vila" på valfritt språk. Då låter stövlarnas magiska kraft en del av din trötthet försvinna ut som i ingenstanns...

Stövlarna är mer eller mindre oförstörbara och oslitbara mot allt fysiskt.

Svårighet: Ob2T6
Antal Laddningar: 10 (Astrotropi) [Kvar: 3]
Varaktighet: Momentan

* Ryggstarke - En magisk ryggsäck
Klass: Demoniskt Aggregat 18 [2]

En till synes simpel ryggsäck med spännrämmar. Den är välgjord, och om man studerar insidan och kanterna kan man finna hundratals minimala runor i lädret.

Efter Merganis experiment har ni kommit fram till att mindre demon är bunden i väskan, för att förse den med kraft.

Väskan tycks fördubbla bärarens förmåga att orka bära saker. Ända aktiveringsvilkoret är att du bär väskan på ryggen.

Svårighet: Ob2T6
Antal Laddningar: Obegränsat
Varaktighet: Provisorisk

* Thalasktungorna - Fyra magiska amuletter
Klass: Demoniskt Aggregat 15 [3]

Dessa amuletter har givits er av Konungen och de gör att man förstår och kan tala Thalaskiska flytande om man har dem runt halsen, problemet är bara att man inte KAN tala något annat än Thalaskisa om man har dem på sig. Underligt. De vill säkert ha tillbaka dem.

Svårighet: Ob3T6
Antal Laddningar: Obegränsat
Varaktighet: Provisorisk
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Magiska Artefakter(OT)

Måste säga att jag gillar tanken på den bågen äckligt mycket. Djäklar om jag inte ska ta och sno den. :gremsmile:

För det bästa som finns är ändå artefakter som inte är så äckligt rälsningsvänliga. Tänk på svärd med plus på skadan och andra olika sådan klassiska lösningar. Nej en artefakt som kan ställa till det för spelarna är det bästa som finns. Säg tex en nyckel som normalt sett låser upp alla dörrar, men i det kritiska ögonblicket inte låser upp dörren förrens rp sagt något speciellt gott om den. *hör för mitt inre en sarkastisk röst som säger "whos your man, now tell me whos your man?"*

Fler sådana förslag och då kommer måste ju nackdelen med artefakten övervägas av fördelen... balans är trevligt. :gremsmile:
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Magiska Artefakter(OT)

hehe tack så mycket uppskattar backfeeden :gremsmile:
Jo du ska bara vet ahur många gånger de hotat Bågen att bränna honom :gremsmile: eftersom han alltid gör det värre :gremsmile: men det e bra för mig att få dem dit jag vill ibland, typ de vill undvika bråk men jag vill att det ska bli ett, TADA bågen säger, Putte ur vägen, Han hänger på en Alv sade det precis till en dvärg oj oj slagsmål på G ^_^

Det roligaste är om man ska snacka som bågen sarkastiskt och gnälligt samt mucka gräl med alla, så ser man ut som en Skitzofren SL som snackar med sig själv föreställande olika personer hehe :gremsmile:
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
eldsvärdet ska väl vara ett demonsikt aggregat om antal laddningar är obegränsat. eller skrev du så för att man själv ska tillföra pyrotropi?

hur fick du fram språk tabellerna? har du kombinerat olika effekter eller kommit på en egen?
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Svärdet är ett fokus så man måste fillföra dom själv såklart: :gremlaugh: Det kanske inte var helt rätt att skriva obegränsat, men det var det jag menade iallfall.

Att förstå språket var en egen effekt jag gjorde ja.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
äktenskaps brytaren.
klass: aggregat 15
svårighet: Ob3T6
antal laddningar: 1
aktiverings villkor: någon inom 30 meter ska säga någon fras vid en vigsel dock en specifik sådan, men det får man fråga alkemisten om.
effekt:det blir 2 nivåer svårare att lyckas med slag mot amor. och 2 nivåer enklare att lyckas mot aggresion. 2 nivåer svårare att lyckas mot givmildhet. och 2 nivåer svårare mot lojalitet. detta drabbar alla inom 1 meter från ringen. alltså förmodligen de två parterna.

döds flyktens amulett.
demoniskt aggregat: 14
svårighet: Ob4T6
antal laddningar: obegränsat
aktiverings villkor: någon inom 30 meter säger. "Dö inte!
effekt: den som har den på sig får sin trauma och blödnings takt minskat med Ob1T6. om personen är död så väcks denne till liv. men behöver inte vakna för det.

nykterhetskrus
demoniskt aggregat: 12
svårighet: Ob2T6
aktivering villkor: fylla ölkruset med någon vätska.
effekt: vätskan i kruset renas från smuts och gifter (även alkohol).

stjärnfalls amulett
demoniskt aggregat: 17
svårighet: Ob4T6
aktivering villkor: ha den på sig
effekt: effekten stjärnfall vävs med magnitud 1. skada Ob1T6 Krossskada.
och effekten fördröjning magnitud 1.
stenar faller från skyn mot användaren. man har då 1 runda på sig att flytta sig innan man får dom i skallen. egentligen ska det komma stötvis varje runda. men man kan tolka det som en konstant ström av stenar. i vilken man måste stå i en runda för att ta skada. man kan även ändr stjärnfall till andra saker som eld. blixtar eller liknande.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Vore det inte ballt med förälskelse pulver som i Willow?
Måste ta in nått sånt i ett äventyr, tänk vad förjjäkligt om man kastade det pånågon som helt plötsligt får sin Amor till 18 mot den personen elelr någon den såg hehe... hmm undrar om det funkar på samma kön... första man ser sägs det ju fast Madmartigan slår det till på den första flickan han ser, och vist fan är det så att den går över, han var förtrollad men han var ju kär från början... SNyft... allt för gulligt....
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Något jag lagt märke till är att bland de coolaste magiska artefakterna är de magiska skapade av olika figurer i världen, alla har vi ju hört talas om pysslingskor.... älvpulver och annat, sådant gör saker mycket mer värdefullt, vam skulle inte välja ett enhörningshorn framför ett svärd med guldrunor på... då det bara ligger på varsitt bord... Naturliga magiska artefakter där finns nyckeln till coola saker... hade en pyssling som stökade för mina RPN en gång, ville att de skulle erbjuda sig sin hjälp till honom för att sedan belönas med något, men fan de var så våldsamma att de helt enkelt fick skylla sig själv... förlust... stackars pyssling... skrämd för livet!
 
Top