Magisk skola superhjälte kampanj

God45

#PrayersForBahakan
Jag har skrivit en superhjälte kampanj i mallen för magisk skola fiction så som X-Men, Percy Jackson och Harry Potter.

Det är grejen jag klagade över att skriva i den här tråden: https://www.rollspel.nu/threads/motivation-under-längre-projekt.84374/

Grejen är att det här är en kampanj jag försökt spelleda två gånger och alla hatat. För twisten är att rektorn har åkt bakåt i tiden för att ändra tidslinjen. Varför? För att spelarkaraktärerna i tidslinje 1 växte upp till att bli de värsta superskurkarna i världen. Fullt ut ”De oskyldigas lemmar regnar ner över London, miljarder dör och miljoner är i rasbiologi läger” värst. Så rektorn skapade tidslinje två genom mörda dem som bebisar, men det leder till att en utomjordisk invasion de framtida spelarkaraktärerna stoppar i tidslinje 1 dödar allt liv på Jorden. Och så vidare. Så vi är redan flera tidslinjer in, det som gör att rektorn kan tidsresa är borta och en framtida ond version av en spelarkaraktär är i nutiden. Skolan är det sista försöker att smida spelarkaraktärerna till vapen mot utomjordingarna som sedan kan förrådas och mördas. Samtidigt som en ond version av en av dem försöker leda dem till hans framtid.

Så det är anti-mys, cyniskt och om skräcken i att ha potential. Tydligen är inte det vad folk vill ha från sina tonårssuperhjältar eller magisk skola kampanj?!

Men jag skrev 50 sidor av det för att kunna spelleda det i en så bra version som möjligt… så… Var så goda!

Kampanjen heter Most Likely to Succeed btw.

Attachments

JohanL

Champion
Litet Avengers Academy-vibbar över det, att huvudpersonerna riskerar att bli skurkar och är litet moraliskt dubiösa även i bästa fall?

(Det var en av de bättre förstanummerstwistar jag sett.)

God45

#PrayersForBahakan
Litet Avengers Academy-vibbar över det, att huvudpersonerna riskerar att bli skurkar och är litet moraliskt dubiösa även i bästa fall?

(Det var en av de bättre förstanummerstwistar jag sett.)
Ja, det är lite samma set-up. Det går till andra ställen, men det är samma emotionella dubbelhet jag är ute efter.