Magisk julönskning för rollspel

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Nu kör jag en väldigt liberal tolkning av detta.
Det är en produkt som existerar men dess ägare gömmer den för mig.

Jag önskar att jag hade orginalversionen av Noas Sista Drag till Bortom, Legacy of Legion. Gärna i hårdpärm i samma format som de gamla Bortomböckerna.
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Mer tid att spela rollspel vore bästa julklappen.

I brist på det, så vore det ju rätt trevligt med ett spel som siktade efter att emulera 80-talsfilmen Streets of Fire. Jag hade en gång en tanke att bygga ett "hack" av Tenra Bansho Zero med det temat, men orkade inte fullfölja. Rockmusik, gängkriminalitet, exploderande bilar och tuffa oneliners utan att ta sig själv på så stort allvar, en saga med ena foten i femtiotalet och andra i åttiotalet, som om årtiondena däremellan aldrig existerade. Karaktärsskapandet går snabbt och funkar för oneshots. Det kanske jultomten kan fixa.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Superfin! Men från dig är ju den magiska julklapp jag vill ha att du blir färdig med 2089 😉
Kan inte annat än att haka på denna önskning. Ett Mutant 2089 med YZE som INTE försöker föreställa sig hur framtiden ”kommer bli” utan hur framtiden en gång ”var” (på 90-talet). ;)
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,033
Location
Stockholm
Jag önskar mig en gedigen men pedagogisk checklista/flowchart för ”Såhär kickar du igång ett rollspel med andra. Här har du vidare resurser för varje steg om du har problem med just den biten.”
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Min huvudsakliga önskan vore såklart mer tid och framför allt ork att spela rollspel. Men det är nog svårt att göra produkt av.

Så jag säger att jag vill att tomten bär med sig kompetenta licensrollspel till Stargate, Terminator och Transformers, eftersom de som kom var en sån besvikelse för mig. Jag tror att alla tre skulle kunna göras så jävla bra.

Annars vill jag ju gärna bli klar med mina egna projekt, så jag önskar mig också ett färdigt Rotsystem 2.0, färdiga bok 2 och 3 i Rotsystemkampanjen, tre färdiga Kutuluäventyr, en färdig Ödesväktarnakampanj och ett färdigt Agency med Fearful Symmetry, Positronic Dreams, Infiltration och Theory of Mind-modulerna färdigställda. Samt uppsnofsade versioner av Evolutionens Barn, Null State och >Human. Jag har för många projekt.
 
Top