Magisk julönskning för rollspel

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Snart är det den första advent och inte långt därefter är det jul. Om ni fick en magisk önskan där ni fick önska en rollspelsprodukt som inte existerar men att den genom er julönskan gjorde det, vad skulle det vara?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
En rewrite av Den Femte Konfluxkampanjen till DoD23.
Fler nya äventyr till Troubleshooters (Egypten, Resa till månen, Jakten på Atlantis, osv)
Nya settings till Vaesen: Östeuropa/slavisk setting + Nordamerika.
Till Vaesen en äventyrskampanj liknande Dracula. Kanske De Odöda-baserad och kopplad till ovan.
Talbots Grandville med enkel MÅ0-motor.
"Conan-ish" Sword & Sorcery till Dragonbane.
"Rogue Stars-typ" dvs scifisetting till Dragonbane med Egerkrans illustrationer.
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
En rymdraket som kan ta oss till en planet som har 30-timmarsdygn, så vi får mer tid till att spela. Alternativt en värld i fullständig harmoni och automation, så det inte finns annat att göra än att spela rollspel. Eller magisk energi och inspiration som gör att jag kan fixa färdigt Nattlampans väktare lite snabbt.

Eller den femte konfluxen omskrivet till svenska Kult.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Jag skulle vilja ha en mancave. Med flipperspel, svärdsvägg, gamingbord med sköna stolar, två rustningar, kanske en glasmonter med tolv western puffror replikor. Välfylld ölkyl, rollspelsbibliotek och en klädhängare med mantlar.
värsta är jag har varken garage eller källare irl
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Fler nya äventyr till Troubleshooters (Egypten, Resa till månen, Jakten på Atlantis, osv)
Det ska väl vara nya officiella produkter på väg? Eller har det kommit nya bud?

Skriver också själv på två äventyr som jag lovat mig själv att göra klara innan jag jobbstart i januari. Messa om du är intresserad av att speltesta!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
  • Symbaroum 1.5 med alla regler samlade på ett logiskt och pedagogiskt vis.
  • En kampanj till ovanstående (fast inte lika mastodontisk som Törnetronen. Hellre fler och kortare kampanjer/äventyr).
  • En ny, bearbetad version av Svenska kulter-rollspelet, plus kampanjer/äventyr.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Rollspelare som kan räkna till ett är ju inte en produkt, sååå...

Då önskar jag mig ett Mercedes Lacket/Tamora Pierce-inspirerat fantasyrollspel som är den perfekta blandningen av Pendragon och DoD23 men lite enklare än båda, i en kort och jättefin bok.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Jag tycker det vore synd om DoD23 blir som 5E att man försöker pressa in alla möjliga typer av spel i regelsystemet. Personligen har jag svårt att att se att det skulle gå att behålla Symbaroumkänslan i en sådan brygga.
Håller delvis med, tex rörande player facing-systemet, förmågesystemet et c. Men jag tycker samtidigt inte det är olikt nog göra det omöjligt. Sedan är ju ursprunget ändå kopplat till DoD och det är synd på att denna fantastiska värld får såpass (relativt) lite uppmärksamhet. Jag kände ju lite likadant om YZE i allt, även om det verkar finnas en bra variation i implementationen.

Men, jag tror vi kan vara på väg OT :B
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,897
Location
The Culture
Mutant med reglerna från Twilight 2000, och designat för att rollpersonerna ska vara kringresande äventyrare, snarare än bofasta. Fria val av klasser och en miljard olika tabeller för möten, platser, händelser och annat intressant.

Så att jag slipper göra det själv.
 
Top