Nekromanti Magiker och häxmästare

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Har flera gånger försökt skapa intressanta magiker och faktist bara lyckats en gång. Svårigheten som jag ser det är att hitta en bra anledning till varför magikern är ute och äventyra. Ett alternativ är givetvis att skapa en kampanj runt en eller flera magiker men detta blir så styrt.

Jag har som sagt lyckats en gång...det blev så här:

Magikern i fråga döptes till Garwyn Gyllenfälth (jag ville ha ett Y med i förnamnet/images/icons/smile.gif)

Bakgrundstabellerna gav honom Land och en lågadlig titel, hans familj blev också indragen i ett hemligt sällskap.

Utifrån dessa förutsättningar kom jag fram till följande:

Garwyn föddes på en gård i Soldarn, hans familj tillhör ätten Leijon fast utan direkt släktskap med kungen. Han undervisades tidigt Samoriman men han visade sig ha en medfödd magisk förmåga och skickades till Charadrians hopp för att studera på magikerakademin där.
Vid akademin gjorde han stora framsteg men akademin styrdes till stor del av silversparrar och när inbördeskriget stod för dörren befann Garwyn sig plötsligt omgiven av ättefiender. Efter en hård vinter med omänskliga bestraffningar för småförseelser rymde Garwyn och tog med en formelsamling och sina anteckningar.
Han fick hjälp av en vän i staden och lät sig rekryteras till armén för att undgå bli hittad.


Detta är vad som har hänt hittils. När jag börjar spela med honom kommer han utge sig för att vara soldaten Dern Bjarnsson.

Sedan har vi den hemliga organisationen han tillhör.

Syftet med organisationen ska vara att få Soldarn att anta ett liknande styrelseskick som Consaber med en skriven lag och viss demokrati. Organisationen vill på så sätt stärka Soldarn inrikespolitiskt och även utrikespolitiskt genom en stark allians med Consaber. Detta gör att Soldarn kan dra nytta av Consabers landvinningar inom många områden.

Organisationen ska vara Nationalistisk på så sätt att man inte följer kungen utan gör vad man anser vara best för Soldarn som nation. Detta betyder att organisationens första uppgift ska vara och se till så att inbördeskriget tar slut med ätten Leijon som segrare. Sedan ska man försöka ändra styrelseskicket och alliera sig med Consaber.


[color:red]Åter till själva syftet med mitt inlägg:</font color=red>
Har ni forumsanvändare gjort någon intressant magiker man skulle kunna använda antingen som rollperson eller spelledarperson?
Jag har nämligen upptäckt att jag sällan använder magi i mitt spelande och spelledande.

- Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>
 

-Stefan-

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
36
Location
Uppsala (urspr. Leksand)
En av mina spelare har en <B>väldigt</B> intressant
rollperson (magiker).
Skall lägga upp info om samtliga rollpersoner
och min kampanj på min hemsida, där det även
kommer att finnas äventyr, krönikor, artiklar
samt annat smaskens.

Jag kan garantera att rollpersonen är en av
de mest intressanta du sett, då spelaren
varit verkligt ambitiös, och gjort en
välgjord karaktärsbeskrivning och bakgrund.


//Stefan Gunnarsson, som är stolt över sina spelare.

<A HREF="http://www.lusen.leksand.se/~stefan/">Stefans sida</A>
(Under oerhörd konstruktion, kommer att färdigställas
inom kort.)
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag har gjort en magiker. Han heter Derik leijon stjärnblick och är prins i soldarn. Ja, jag vet att det inte finns några prinsar i soldarn men jag fick det på tabellen och ändrade historien lite.
Hans äldre bror är en äkta prins och har allt fadern vill att en arvinge ska ha.
Derik själv är inte vapenintresserad och har lärt sig magi i hemlighet av hovmagusen. Han är 18 år och vill ut och se världen. Han rymde när hans far ville stänga in honom i sitt slott och tvinga honom att ta hand om sin mark. Han har heder 18 och hjälper alltid folk som har det svårt. Han är väldigt oskyldig till sättet och inser inte att han kan bli skadad då han har levt ett skyddat liv i det kungliga slottet. Han vill ha äventyr och skulle göra allt för spänning. Han är kunnig inom astrotropi, ataxatropi och ikonotropi. Han kan inga attackbesvärjelser utan har bara lärt sig nyttiga besvärjelser. Han har blivit vapentränad av de främsta vapenmästarna i landet men har knappast lagt så mycket tid på vapenträningen så han har 12 i svärd.

Han känner en zorianriddare och en learamalv som är mycket goda vänner till honom. Han är generös och delar ut pengar till höger och vänster då han äger ungfär en halv miljon silver. Kan han vara till användning?


"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top