Nekromanti Magiker i samhället.

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Finns det ett bättre land?

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Vän av ordning [OT]

Det är ju lite med magin som med gud.

Det är fruktansvärt svårt att bevisa att de inte finns, men å andra sidan är det ju lika svårt för de som tror på något av dessa fenomen att bevisa att de finns.

Personligen tror jag att när/om människan lär sig använda mer av sin hjärna att vi kanske kan använda någon form av magi...
Sen så tror jag ju iofs på utomjordingar också... /images/icons/smile.gif

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vän av ordning [OT]

Stämmer. Jag gillar inte när man använder kvantfysik som en sorts "allt är möjligt"-ursäkt, men Krille har naturligtvis rätt här. Det är bara att varje gång man använder exempel från verkligheten för att teoretisera om fantasy, så får man Spö av någon som envist hävdar att eftersom det _finns_ magi och gudar och alver och tomtar och troll så upphör alla regler att gälla. Det var dessa jag kallade "vän av ordning"; uttrycket används ju oftast sarkastiskt, då det är en sorts arketypisk underskrift för insändare av typen: "I gårdagens nummer påstod ni att statsminister Pålsson är 64; detta är ett oerhört misstag, eftersom han är 63 1/2. Undertecknat: Vän av ordning." "Igår såg jag en människa som lade upp fötterna på en parkbänk. Hur vågade han!? Tänk om någon sätter sig där sedan med nya byxor! Vårt samhälle kommer att förfalla i barbari om detta fortsätter! Undertecknat: Vän av ordning." Osv.

Nightowl, som också kunde argumentera i timtal om vad man menar med "magi", men det känns som omotiverat just nu

"Varje gång jag trampat ned rabatter, doftar mina stövlar av blommor."
Sifu Nightowl
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vän av ordning [OT]

Det är fruktansvärt svårt att bevisa att de inte finns, men å andra sidan är det ju lika svårt för de som tror på något av dessa fenomen att bevisa att de finns.

Exakt. Och bevisbördan ligger på dem som tror/vet att magi finns och fungerar.

Personligen tror jag att när/om människan lär sig använda mer av sin hjärna att vi kanske kan använda någon form av magi...

Människan använder redan (så gott som) hela hjärnan, bara inte samtidigt.

/Azagthoth
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Consaber!? Herre Daak! [NT]

Herre Guuuuud

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Vän av ordning [OT]

Människan använder redan (så gott som) hela hjärnan, bara inte samtidigt.

Jag har hört att människan bara använder sig av kanske 10% av sin hjärnkapacitet, iofs har jag ju ingen aning om detta stämmer men det är vad jag hört.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vän av ordning [OT]

Jag har hört att människan bara använder sig av kanske 10% av sin hjärnkapacitet...

Jag har för mig att det är ungefär 16%. Men märk väl att detta är på en gång. Mer än 16% av hjärnan kan inte sättas i bruk eftersom de övriga 84% inte kommer att göra "tankearbetet" bättre eller snabbare. Olika delar av hjärnan arbetar med olika saker, du har tex ingen nytta av din förmåga att teckna när du ränner igenom multiplikationstabellerna.

/Azagthoth
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Respekt

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag menade alltså att om man är magiker, ska man då besöka den lokle magikern/magikersällskapet av respekt när man kommer till deras stad eller behöver man inte bry sig om det? Adelsmän ska väl besöka den lokale adelsherren när de kommer till dennes domäner?
C<p><hr></blockquote><p>Oooja det är alltid smart att som magiker hälsa på de lokala magikerna eller magislälskapen av flera orsaker..
Huvudsakliga motiveringen är RESPEKT...
Magiker i Eon bör ses som mäktiga forskare och vetenskaps män..
1 Så att de vet att du är i stan och kanske medela dom hur länge du ska stanna.. ( är du skicklig på det du gör så ändras maktbalansen under tiden som du stannar..
2 Spionage.. Genom att hälsa på kan du lära dig lite om magikerna i staden kanske byta lika kunskaper och eventuelt köpa lite böcker eller sälja till och med se om det finns något att stjäla... Magiker kan lätt skryta för varandra bara så att den andra ska se HUR duktig och HUR mäktig man är.. <blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> ( från en magi skola )"Min mästare 'är bättre än din mästare" <p><hr></blockquote><p>3 Få reda på HUR staden ser på magi kanske skaffa dig några tips så att inte folk arresterar dig för olaga magisk användade..
4 Artighet hälsa på kollegor..


Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
A S H A R I EN ! ! !

Där är det gott att leva minsann...

Alla är fria, jämlika och beväpnade. Kan det bli bättre???
:)


/Bjorn
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
10 i topp varför Asharien är bättre än Consaber

Här kommer den, dagens top ten list:
:)

10) Öken
9) Inga mygel-"hangarfartyg"
8) Ingen jävla drake i parlamentet
7) Coolt vasst gräs
6) Ashabaswas
5) Inget jävla ståndssamhälle
4) Tumbleweeds
3) RÖD sand
2) Man slipper Daak-packet

Och den allra största anledningen att Asharien är bättre än consaber: /drumroll..../

1) Rätten att äga, bära och använda vapen (För ALLA!)

"Y'all can have my sword when ya pry it from my cold dead fingers"


/Bjorn
"Asharisk Nationalist Javist"
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: 10 i topp varför Asharien är bättre än Consaber

Nu är det ju faktist så att Jargien spöar skiten ur Aharien lätt... Kan du hitta ett område lika intressant som Mazeen träsket i Ashrien?

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Vän av ordning [OT]

Personligen tror jag att när/om människan lär sig använda mer av sin hjärna att vi kanske kan använda någon form av magi...
<A HREF="http://www.urbanlegends.com/science/10_percent_of_brain.html" target="_new">http://www.urbanlegends.com/science/10_percent_of_brain.html</A> /Staffan "Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Vän av ordning [OT]

Då kan jag väl inte mer än erkäna att jag hade fel antar jag /images/icons/smile.gif

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
bönner...

Hela jäkla asharien är bara en stor hög med hyddor där snusspottande bönner kan sitta och svära åt alla invandrare. Hela jäkla asharien är säkert som texas...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Consaber!? Herre Daak! [NT]

Snobbstället nummer ett, tänk bara på mason an turina, herre Daak! Men jag gillar stället, där kan man bli vandrande riddare.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Väl talat!

Instämmer med ovanstående, du skriver kloka inlägg. /images/icons/smile.gif

Sånt lyser upp bland alla nästan onödiga inlägg som knappt för diskussionen framåt utan att bidra med annat än personliga åsikter.

Nu vet jag inte om detta inlägg var så särskillt givande för diskussionen men va f-n, vi kallar det konstruktiv kritik.

//Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
10 skäl till att hellre semestra i Consaber

Tja, ska man jämföra Consaber och Asharien som semestermål så har jag tio skäl till varför man ska välja Consaber:

10: Öken. Och vi menar inte enbart rent fysiskt.
9: Fisket. Det finns ju bra fiskevatten i en öken...
8: Cirefalier. Sådana finns inte i Consaber, och bara det är ett tungt vägande skäl till att åka dit.
7: Sport! Tror ni att asharierna ens kan stava till "tornerspel" eller "bågskytteturnering"?
6: Hästar. De där spinkiga uttorkade öken de har i Asharien är då inte mycket att ha. Tacka vet jag en rejäl batonhingst!
5: Kultur. Det närmaste kultur man kan hitta i Asharien är en logdans. I Consaber kan man även välja lite finare kulturhändelser.
4: Vetenskap. Med tanke på att Ashariens främsta representant för vetenskapens framsteg är den (ök)kände Maxander den Magnifike, så...
3: Party. I Consaber vet man hur man firar sin konungs födelsedag. Vilket för oss till...
2: Kungen! Den person som inte är rojalist bör allvarligt skråla Stån upp, Consabria för full hals! 'Nuff said!

Och så var det dags för finalen, det absolut mest avgörande skälet till att åka till Consaber:

1: Öl! Vad den där smörjan som serveras i Jarla än är, så är det inte öl! Öl tillverkas av vatten, mältat korn, humle och jäst och ingenting annat. Inga jefla tillsatser, alltså! Den starka sabriska oktoberbrygden, däremot... det är en dryck för gudar!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
BaaaaaaaaaaaaH :)

10: Öken. Och vi menar inte enbart rent fysiskt.

Men vi GILLAR vår öken.

9: Fisket. Det finns ju så bra fiskevatten i en öken...

Till skillnad från i er förtryckarstat så kan folk färdas fritt i Asharien. Ergo, vill man fiska åker man till kusten.

8: Cirefalier. Sådana finns inte i Consaber, och bara det är ett tungt vägande skäl till att åka dit.

Det är väl inget större fel på Cirefalier, de försöker ju bara tjäna en "honest buck" precis som vi andra. Dessutom så sliper ju vi Daakisterna och som vi brukar säga hemma på ranchen: "Hellre vargen än lumor!"

7: Sport! Tror ni att asharierna ens kan stava till "tornerspel" eller "bågskytteturnering"?

Kallar du det där sport?!? Nej tacka vet jag lite hederlig Asharinsk fotboll.

6: Hästar. De där spinkiga uttorkade öken de har i Asharien är då inte mycket att ha. Tacka vet jag en rejäl batonhingst!

Phö! Den har faan inte mycket chans mot en asharisk mustang.

5: Kultur. Det närmaste kultur man kan hitta i Asharien är en logdans. I Consaber kan man även välja lite finare kulturhändelser.

Vem behöver kultur när man har vapen???



4: Vetenskap. Med tanke på att Ashariens främsta representant för vetenskapens framsteg är den (ök)kände Maxander den Magnifike, så...

He heh, till skilnad från er efterblivna stater så håller vi våra vetenskapliga hemlisar för oss själva.

3: Party. I Consaber vet man hur man firar sin konungs födelsedag. Vilket för oss till...

Om det inte är med ett svärd genom den lusinfesterade kungabuken så har ni nog inte ens fattat grunderna...

2: Kungen! Den person som inte är rojalist bör allvarligt skråla Stån upp, Consabria för full hals! 'Nuff said!

Alla män är födda fria och jämlika. Nuff said!

Och så var det dags för finalen, det absolut mest avgörande skälet till att åka till Consaber:

1: Öl! Vad den där smörjan som serveras i Jarla än är, så är det inte öl! Öl tillverkas av vatten, mältat korn, humle och jäst och ingenting annat. Inga jefla tillsatser, alltså! Den starka sabriska oktoberbrygden, däremot... det är en dryck för gudar!


Öl?!?
Jaha, du menar sånt där blask ungarna får i skolan...
Nej lite hederlig asharisk brännpa ska det va. Sen så tillverkar ju Ashabaswas ett kaktusbränvin som verkligen ger en hår på bröstet!

:)


/Bjorn
 
Top