Nekromanti magiker DoD6

Nelwyn

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
27
Location
Värnamo, Småland
Är det bara jag som tycker det är lite konstigt att magiker som är det kraftfullaste yrket i DoD (tycker jag iaf.) har så lätt att gå upp i yrkes nivå ?
Jag menar borde dom åtminstånde inte behöva lika mycke ÄP som tex. krigare eller riddare för att nå en ny yrkes nivå



/Nelwyn som bara undrar
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Nja

Magikern är inte speciellt kraftfull på nivån amatör, då är krigaren betydligt mäktigare. Senare blir magkern mäktig (typ vid utövare) och då har jag för mig att det krävs mer ÄP. Men jag är inte säker, då jag lånat ut regelboken till min medhjälpar SL.
 

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Re: Nja

Magikern borde levla som en jägare ungefär tycker jag. Inte 121, 361...utan 181, 541...o s v.
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Orimligt

Jägaren är hur bra som helt i början för att hans färdigheter är mycket billigare. Trollkarlens kostar en FP-förmögenhet och han blir aldrig bra i början. Senare i utvecklingen kommer de andra yrkerna (bl.a. trollkarl) ikapp jägaren och krigaren som är bra i början. Därför kan inte trollkarlen levla som jägaren.
 

Nelwyn

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
27
Location
Värnamo, Småland
Re: Nja

Jo det kanske är sant att en krigare är något mäktigare på YN amatör än vad magiker är men jag tycker ändå det är lite väl stor skildnad mellan dom

En magiker behöver tex. bara 960 ÄP (841-1801) för att gå från mästare till legend medans en krigare behöver 2400 ÄP (2101-4501) vilket är mer än det dubbla


/Nelwyn
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Sammanfattning

En magiker levlar oftare, men varje level ger inte lika stor förbättring.

En krigare är förhållandevis bättre på lägre nivåer medan en magiker är mätigare på högre nivåer.
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Jo Trollkarl i DoD 6 är alldeles för bra... Spelade själv en och det resultera till att när min krigar kompis var utövare var ajg mästare och jävligt svårslagen eftersom magistudier var grymt lätta i det nya m.m... trollkarl borde inte få användas förutom som SLP...
 
Top