Nekromanti magifråga

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
en fråga till er som har lite bättre kunskaper om Eons system för att göra egna besvärjelser:

Hur gör jag en besvärjelse som har den effekten att magikern ändrar form till ett djur? Magikern skall alltså ändra storlek och kommer också att få de förmågor som djuret har, sinnen osv.

Den formbytarbesvärejelse som finns i boken är ju trist. Hur kul är det att vara en fågel som är 1.5meter hög och som inte kan flyga?



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin
 
G

Guest

Guest
:C) hela den besvärjelsen är mysko. Du övertar inga fysika eller mentala saker från den du tar formen av. säg nu att magikern vill förvandla sig till en mask i naturlig storlek. han lyckas med detta konststycke och blir en liten snigel som rusar fram i 10m/rundan... vilt svingandes sitt svärd... :C) nej jag föreslår att du gör så att man tar över de fysika attributen.

hmm...

Mvh h[-å]
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Möjlig effekt: Omforma skepnad (Biotropi 1+)(Varaktighet: Provisorisk)
Effektens utövare ändrar form till en förutbestämd varelse, för var tionde kilo som ändras så för magikern +Ob1T6 Långtidsutmattning. För varje poäng i ett ändrat sinne för magikern +1 i långtidsutmattning. För varje enhet i en ändrad färdighet får magikern +1 i långtidsutmattning. Det krävs ett filament för varje påbörjat var tionde eller för var femtionde kilo.

Det hrä var en ny variant av magi som jag precis funderade på. Istället för att kräva en massa jävla filament så kan ju besvärjelsen kräva ork eller ta skada på magikern. Använda sig av fler faktorer än just filamenten rättvisar väl på ett liknande sätt som filament gör. Om man tar Ob1T6 fototropi så kan man göra Ob1T6 Trauma och Smärta. Då kan man väl utkräva utmattning för förändingar och skada för eventuella andra grejor. Magikern kanske räknas som nedkyld om han vill dubbla en eld besvärjelse eller tar brännskada då han vill göra en ismagi farligare... lite high fantasy koncept... men principen är enkel,,, offra en T6 där och lägg till en T6 där........ hmmmm...

Är det någon som tycker att det här konceptet verkar vettigt, är det någon som tycker mitt koncept verkar oklart? Jag har det kristallklart i huvet...

/Martin
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag tycker att ditt magisystem skulle inebära förändring i grunden och att det skulle vara jobbigt att slänga sin magibok. Sedan tycker jag om EONs magisystem. Men annars så är det bara att köra på. Jag tycker inte om den effekten som de gjort och den kan väll ändras till din men jag vill ta bort hela skiten. Jag blev förvandlad till en duva... Gissa hur stor jag blev bara för att duvan måste väga lika mycket som min riddare. Och en duva är mycket lätt... Ush! skippa effekten!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Husregler ....

Vår spelgrupp har infört ett par husregler när det kommer till den besvärjelsen.

Magikern måste lära sig flyga först .. dvs ha FV i färdigheten flyga.
Varfö?
Ganska enkelt - kolla på fågelungar.

Detsamma gäller alla förvandlingar.
Man måste alltså lära sig att hantera den nya kroppen. Dvs lära sig dvs färdigheter med XP.


MvH
Kullendorff i Bogmolls skepnad.
 

Moghadein

Veteran
Joined
13 Dec 2000
Messages
42
Location
Arvika
Re: ?

Vart tog ..halvera vikt.. och ..kan ej använda föremål.. vägen, som det står om effekten i magiboken.

Bes.Wis. varning på mig, eller
 
Top