Nekromanti Magifråga.

Cavaci

Veteran
Joined
24 Jan 2002
Messages
10
Location
Östergötland
Detta är säkert en fråga som dykt upp ett antal gånger, men jag måste bara få mina tvivel utsuddade. Frammanande av en elementar är provisorisk. Om någon skulle vilja ha fler elementarer av samma sort frammanade på samma gång, måste effekten göras om till permanent, om jag inte förstått helt fel. Men vad står om varaktigheten permanent: "Om varaktigheten är permanent innebär detta att effekten är bestående och kan inte tas bort - inte ens med magi." Så kan nån gå runt med tio odödliga sallamandrar? Hittils har jag kört så att de tar skada på vanligt sett, men det stör mig ändå.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Jag tror helt enkelt att du inte får göra om varaktigheten till permanent....
Men vad vet jag?
Är lite dålig på magireglerna...
 

Cavaci

Veteran
Joined
24 Jan 2002
Messages
10
Location
Östergötland
Jo, det är fullt möjligt, om du ser på vilka effekter som behövs, och dess begrensningar i "Mystik och magi".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Om någon skulle vilja ha fler elementarer av samma sort frammanade på samma gång, måste effekten göras om till permanent, om jag inte förstått helt fel. Men vad står om varaktigheten permanent: "Om varaktigheten är permanent innebär detta att effekten är bestående och kan inte tas bort - inte ens med magi." Så kan nån gå runt med tio odödliga sallamandrar?"

Observera att effekten Frammanande av salamander enbart rör framkallandet av den och dess existens på vårt plan. Effekten rör inte dess hälsa. "Dödar" du den så är den död, oavsett om effekten har permanentats eller inte.
 
Top