Nekromanti Magic the gathering.

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Mitt intresse för magic har på sista tiden stigit. Har letat fram mina gamla boxar med kort och tänkte slänga ihop nån lek, och nästan alla andra kort ska jag sälja. Problemet är då att när jag använder prislistor (T.ex den som brukar vara i Codex) så har jag ingen aning om vilken Edition som mina kort är från. Fallen Empires och äldre har ju en ikon som visar att den tillhör nåt. Men de andra korten har jag ingen aning. Har en viss tro att det är fjärde upplagan men är inte helt säker. Anledningen till problemet är väl också att det gjorts omtryckningar på kort och att dom äldre är mer värda. Nån som vill informera mig om hur man tar reda på vilken edition det är? Ett annat problem är även följande: Jag kollade igenom prislistan i Codex så fann jag att ett rätt värdefullt kort Mishra´s factory var värdefullt(Detta hade jag ingen aning om innan) problemet är att jag har TVÅ sådana kort men iCodex står det att kortet heter Mishra´s factory, autumn (alla årstider) totalt fyra olika kort. Är detta samma kort som jag har? Hoppas nån med stora kunskaper i magic läser detta.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Mishra´s factory fins i ett antal utförande varav några är sommar,höst,vinter,och vår. och det ser man på dom vad dom föreställer. vet inte exakt just nu hur dom ser ut för jag har dom inte.

hoppas att jag stillat din hunger lite iallefall.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,479
Location
Helsingborg
"<EM>Har en viss tro att det är fjärde upplagan men är inte helt säker.</EM>
Spelade själv under 4:ed och då fanns Fallen Empires (en expansion med helt värdelösa kort). De senare är nog 5:ed skulle jag nog tro.

/[color:green]Han</font color=green> som lade av när 5:ed kom
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Min hunger är ändlös.

Men tack iallafall. Skumt att det ska föreställa olika årstider de båda korten är identiska förutom att den ena har en ljusare frambild. Om man ska få den bilden att föreställa en årstid så måste man ha en jävligt bra fantasi. Ser mest ut som en massa små smurfar som bygger nåt.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Hmm. Har en massa jävla kort som är gamla (1994) och då hade ju inte 4 edition kommit ut... Ahh! Sablans Richard!

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
"Det luktar magic här"

Magic spelare luktar illa *menar*

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: "Det luktar magic här"

Skojar du? Om du kände lukten nere i Torsby på Deca Fläekur´s konvent för ett tag sen. Lukten hade tydligen sitt ursprung i ett rum där det spelades Dungeons And Dragons om jag inte minns fel. Som tur så spelar jag inte sådana saker så jag kände aldrig lukten själv. Jag minns att en karl i tjugoårsåldern gick in i rummet och sa något likt följande: "Här luktar rök, fisk, ruttet kött, kön, etc... Så går det när man har D&D-spelare i sitt sovrum.... Inte för att jag har emot duengons and dragons-spelare, jag tycker bara inte om spelet.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: "Det luktar magic här"

Råkae du passera matsalen på LinCon?? Fatar inte riktigt hur dom kunde få tillåtelse att servera mat i samma rum som dom hade magicturnering. Ingen trevlig uppgift att försöka slita åt sig en burgare till middag i den matsalen skall jag be å få upplysa.

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Top