Nekromanti Magic: The Gathering

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Jomenvisst.

<I>de som spelas på konvent och andra "happenings" är väll nästan alltid någon form av restricted</I>

På tal om det, kan någon förklara det lite märkliga fenomenet med att kortspelare på konvent brukar åka hem innan prisutdelningen? Det delas alltid ut priser i kort-turneringarna, men alla kortspelarna har alltid redan åkt hem så priserna får alltid skickas till dem per post eller nåt.

--
Åke
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Stick !

hmmm, nu var du nog lite väl trevlig...

/King Kromm, som tycker att man skall få fråga vad som helst hur som helst... kanske inte riktigt, men ändå....
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Stick !

/King Kromm, som tycker att man skall få fråga vad som helst hur som helst... kanske inte riktigt, men ändå....

Vad som helst? T.ex:
"Min tvååriga sköldpadda har små vita fläckar på skalet, tror ni att den har kalkbrist"

Hmm... jag tror forumet mår bättre av att folk försöker hålla sig till ämnet. T.ex genom att inte debattera saker som sköldpaddor eller Magic! (som i mina ögon är ungefär lika kul och har lika mycket med rollspel att göra /images/icons/smile.gif)

I.o.f.s. skall man ju vara vänlig också :)

/Neutral Evil
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Stick !

som jag avslutade inlägget, "kanske inte riktigt, men ändå..."

och din sköld padda e kanske sjuk?? :gremsmile:

vist kanske man borde håla sig till ämnet, men om magic skulle man la kunna tjöta i... ... det forum som jag just nu inte kommer på vad det heter... inte för att jag e för magic heller, de e tråkigt och dyrt...

/King Kromm
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
skulle gärna vilja klaga på det kapitlistiska i det hela, men det blir svårt att rättfärdiga när man själv slänger sig vilt efter varannan ny produkt till 40K som det föga bättre Games Workshop släpper...

Dyker det upp ett kortspelsforum kan vi lika gärna ha ett tabletop forum här också... men IMHO hör ingen av dem hemma här...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Re: Ahem!

Hehehe. I egenskap av "rabiat kortspelshatare" så var mitt ändamål att föra fram ett budskap. Radikala tillvägagångssätt märks oftast tydligare och går snabbare hem, men jag ber så mycket om ursäkt om det är vad du efterlyser.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Diskussion slutförd

Vi kan lägga ner den här diskussionen nu för det jag behövde hjälp med har jag nu klarat så bra själv.

Tack så mycket.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Forum

Blev sugen på att starta upp något om Filosofi eller Arkitektur när jag läste tråden. Jag har planer på att skapa en magikerakademi till DoD -91.

Alla förslag är välkommna.

[color:green] (o0)
/1I\</font color=green>
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Jag spelar Magic men jag håller mig till datorspelet. Annars slutar det bara med att korten ligger utspridda över halva lägenheten (slarvig kanske?).
 
Top