Nekromanti Magic of Faerûn...

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
...har hittat sig fram till Kristianstad där jag köper mina rollspelsprodukter. Och ordet "kvalitet" fick i samma stund ett nytt ansikte. Jag blev mäkta överraskad, inte bara för att boken var betydligt tjockare än jag föreställt mig, utan främst av dess omslag. Jag tror inte det finns någon annan mjukpärmsmodul som känns så exklusiv.

Men vrålsnygga böcker har ju tyvärr en baksida också. Med en prislapp på över 400 kr så blir Forgotten Realms en dyr hobby om alla supplement ska tryckas i färg. Men, men, smällar man får ta...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
betalade du över 400 spänn för Magic of Faerun? Efter 10% rabatt fick jag den för 279kr...

Om du faktiskt menar MAoF och inte campaign setting för 400, så borde du verkligen tänka över att börja köpa dina rollspelsprylar på postorder.

Däremot håller jag med om att boken är snygg, även om omslaget inte var fullt så revolutionerande lyxigt i mina ögon. Illustrationerna innuti boken höll däremot väldigt hög klass, jag såg inte en enda som jag inte gillade... ganska ovanligt bör väl tilläggas.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Var köpte du MaoF för 279 spänn? Var det i stockholm? I så fall måste jag bege mig och köpa den också från den butiken du köpte den på......

Skulle bli jätteglad om du kunde svara på mina frågor!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Absolut spel tar 299 för den tror jag.. sverokmedlemsskap ger 5%

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Det är 15 spänns avdrag till härliga 284 kronor....Det kan man punga ut! Gäller bara att påminna sig om var absolut spel låg också.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Absolut spel (OT)

På en tvärgata till Olof Palmes Gata, nedanför sveavägen, dvs på samma sida som Hötorget. jag tror det är första tvärgatan på höger sida...

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Absolut spel (OT)

olofsgatan ligger det på.. mitt i kina city.. eller i utkanten av det..

olofsgatan 12 för att vara exakt..

postnummer 111 36 om jag inte minns fell.. :gremlaugh:

chrull - som ska dit nu

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Om du faktiskt menar MAoF och inte campaign setting för 400

Jo, jag menar Magic of Faerûn, eftersom jag en längre tid har varit läskunnig:) Det exakta priset är 419 spänn. Return to the Temple of Elemental Evil kostar lika mycket. Forgotten Realms Campaign Setting kostar på samma ställe 499:-

Om du endast betalade 279(!) kr för ditt exemplar kan jag bara gratulera! Den affären hade jag gärna gjort ett besök hos...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Var tusan handlar du dina spel? Den lokala affären här i Växjö är inte direkt billig, men till och med de nöjde sig med 345 kr för Return to TOEE... och om man räknar om dollarpriset till kronor och lägger på moms borde man hamna på knappt 390 kr. 419 låter som rena rånet...

Tips: www.sfbok.se och www.hobbygames.se /Staffan "Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag håller med dig..

Neuro får börja köpa sina grejjer på postorder.. www.sfbok.se är ett hett tips, www.tradition.se också..

det finns massa andra också men dem känner jag inte till prisnivån på..

419 för MaOF .. jezez..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
400 spänn? Gissa tre gånger varför jag inte handlar rollspel hos Hönan Agda längre...

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Ni som har Magic of Faerun. Skulle ni kunna säga något om gem magic och elemental magic. Har sett att det skulle vara med i boken. Undrar hur dom funkar! Är det en ny variant att använda magi typ Runemagic eller shadowweave fårn Forgotten Realms boken? Eller vad är det?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hmm, elemental magic låter som något min karaktär skullle vilja lära sig......Asballt! Jag har länge tyckts att det krävs åtminstone en sådan prestige klass(elemental sage tyckte jag var lite tråkig), så jag hoppas det finns det!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Jag inhandlar mina rollspelsprylar på Hobbyshoppen i Gävle. Bör väl nämnas att 279kr var efter 10% rabatt. Men så lirar warhammerkidsen på terrängbord jag byggt med exempelarméer jag målat också, så de procenten har jag jobbat för :)

310 kr originalpris på Hobbyshoppen, för de som inte orkar räkna efter :p
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Var tusan handlar du dina spel?

Hönan Agda i Kristianstad. Det ÄR rena rånet. Jag har kollat www.hobbygames.se innan, det ser ut som dom har allt och lite till, förutom Kult:-(. Jag har beställt från Simonsspel.com också, eftersom det då var de enda som hade förhandsbeställning av Call of Cthulhu 20th Anniversary Edition.

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Top