Nekromanti Magic of Faerûn och Lord of Darkness

josun000

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
63
Location
Stockholm
Är det någon som köpt dessa tillägg till FRCS? Funderar på köpa båda. Är de bra? Har hört att MoF har fått väldigt bra kritik. Vad tycker ni?

MvH Johan. /images/icons/smile.gif
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
MaoF är en bra bok.. jag har inte kunnat titta så mycket i den eftersom den inte är jag som lägger pengar på FR grejjer i vår grupp.. Men den verkar vara en bra bok.

LoD vet jag inget om, men den känns som en enemies and allies för FR, eller har jag fel då?

Nåja, en bok NPCs är nog det sista jag behöver... Men man kan ju kolla vad det står om den på EN World när en recension dyker upp där.. (har inte gjort det i skrivande stund)

chrull
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Båda böckerna gör underverk för stämningen i FR.

MoF innehåller bl.a. besvärjelser som är unika för vissa sammanslutningar av magiker.

LoD är mycket, mycket mer än bara Enemies & Allies för FR. Den innehåller detaljerade beskrivningar av diverse kulter, organisationer och liknande som strävar efter makt i olika delar av Faerûn.

Båda böckerna innehåller mängder av matnyttigt material även för den som inte använder FR.

Jag tänkte själv hålla mig till Greyhawk, men efter att ha bläddrat igenom de olika FR-böckerna kunde jag inte låta bli att köpa dem.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Först LoD, sen MoF (nt)

NT = No Text (Ingen text)
 
Top