Nekromanti Magic Cards

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Någon som vet vart man kan vända sig för att sälja MAgic Cards. Sitter på kanske 2000 kort som jag mer än gärna blir av med :gremsmile:
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Jag e bosatt i Sthlm och jag e inte direkt sugen på att resa långt. Skicka dom för att få en prisbild så känns det som att man blir snuvad på pengar...

Kanske skulle göra en inventarielista över dem så borde det funka. Är det något säljvärde i Magic Cards nuför tiden? Vet att de har en del bytvärde men det är man ju inte intresserad av...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Ja, det går att sälja magickort. Alternativen är väl Ebay, Tradera och svenskamagic.com. Det är alltid svårt att bli av med en stor samling på en gång. En annan möjlighet är att gå till någon butik som säljer löskort och fråga om de är intresserade.

Vilken sorts kort handlar det om? Hur gamla, hur stor andel rares och bra kort etc? En lista skulle vara till stor hjälp tror jag.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det är väldigt beroende på vilka kort du sitter på. Om det är kort som är bra i Standard idag så är de värda mycket, om de är de bästa korten i Vintage är de värda massor, om de är de bästa korten i Legacy eller Extended är de värda en del.

Är de inte de bästa korten så är de antagligen inte värda så mycket. Att sälja allt på en gång verkar lämpligast att göra på Tradera, men det ger nog minst pengar. Att sälja dem några åt gången är väldigt smidigt på Svenskamagic.com, och ger nog mest pengar och är rätt väg att gå om det är bra kort du sitter på.

Mest pengar för insatsen är nog att sälja kort som dubbelländer och nyckelkort i populära lekar var för sig på Svenskamagic, och rea bort resten i ett svep på Tradera. Om du har sån tur att du sitter på 4 Force of Will och en massa blå dubbelländer kan du nog få en rejäl slant för dem.
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Oh tack för det. Ska försöka sätta mig någon dag hemma och gå igenom vad man har för kort. Men det ser ju ut att vara mycket äldre saker...
 
Top