Nekromanti Magi!

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
kan man ha en magi laddad i sig?
man gör klart magin typ fyra rundor innan striden och sedan skjuter när man vill går det?
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Vi brukar köra på att man först får alstra sina filament, sen kan man hålla dem praktiskt taget hur länge som helst, sedan först när man slår mot besvärjelse frigör man effekten.
Om du är taskig kan du tvinga spelarna att slå typ Ob1T6 per filament de vill hålla kvar per runda eller nå't...
Är du riktigt taskig säger du helt enkelt att det inte går /images/icons/smile.gif.

Men jag tror inte att reglerna säger något om det i alla fall...
 

Raven-Lord

Veteran
Joined
20 Jan 2002
Messages
12
Location
Gävle
Skulle nog inte vara helt omöjligt, ett slag mot besvärjelse eller nått liknande varje runda skulle jag säga
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"kan man ha en magi laddad i sig? man gör klart magin typ fyra rundor innan striden och sedan skjuter när man vill går det?"

Ja. Magikern kan dock inte göra något annat som kräver koncentration (dvs en handling som kräver ett tärningsslag - observera att ett slag för PSY för att hålla filamenten om man blir distraherad inte är en handling) eller bli skadad eller distraherad så länge som han håller magin redo. Skulle han bli distraherad eller skadad så dissiperar filamenten.
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Hey! det är en fantasy värld där spelledarens or är lag, allt är möjligt. Om SL inte är helt oregerlig förstås.

Skäggmisslan
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
För att svara på din fråga på ett kortfattat sätt... NEPP!!!

Annars skulle man ju kunna PGA som faen hela tiden
 

Neptune

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
17
Re: Magi! bra sagt!

/images/icons/hairy.gifBra sagt!!!
Spelledarens ord är lag/images/icons/hairy.gif
 
Top