Re: Vad fan vill du ha egentligen?
"ag börjar misstänka att du klagar så grymt mycket på magin bara för att få säga emot, det är därför jag blir så enormt irriterad."
Nej, jag klagar på magin för att det ska starta en diskution, vilket i sin tur kanske kan påverka någon att skriva om magin lite i någon framtida modul till eon. Om ingen klagar, om ingen kommenterar, hur ska då neogames veta vad folk vill och inte vill ha ?
"Du tycker alltså att magin borde vara lättare att lära sig, effektivare och mer "mystisk"?"
Inte nödvändigtvis lättare att lära sig, snarare lättare att åstadkomma annat än stridsbesvärjelser och helande. Den ska definitivt vara mer mystisk. Magin behandlas på ett lite väl stel sätt, lite för mycket vetenskap i det hela, vilket påminner om grundläggande halvledarteknik och digitalteknik, vilket är mycket tråkigt.
"Om den hade varit skitenkel att lära sig och effektiv så hade det vimlat av magiker av Mundana - det gör det dock inte (som jag har förstått i alla fall). Det kan bero på att det är svårt med magi, vilket verkar vara vad Neogames ville att det skulle vara när de gjorde EON. Det går ju förstås att få mäktig magi men det kräver tid och resurser."
Nej, det vimlar inte med magiker i mundana, och det kan nog bero på att magin tar lång tid att lära sig, och de flesta får inte ens chansen att studera de mest grundläggande kunskaperna som behövs för att nyttja magi. Och det är som det ska vara.
"*Ähum* Säger bara två saker: Schamanism & spådom."
ja shamanism är mäktigt, men schamaner ligger mer åt det religiösa och primitiva hållet, och de är nog mindre intresserad av att finna ny eller förlorad kunskap.
Spådom är i och för sig ganska intressant, dock så kan man aldrig vara säker på att en spådom är sann. När det gäller att skåda in i framtiden så är den helt klart perfekt, då framtiden fortfarande är som ett oskrivet blad. Men det existerar fortfarande inga andra sätt för en magiker att vara helt säker. Kronotropin borde dock vara lösningen för att kunna skåda bakåt i tiden (framtiden är dock lite svårare).
Att du inte tycker om dolkar är väl en sak som inte har så mycket med magi att göra

Dolkar bör vara ett av de vanligaste vapnen dock, då dolken i historisk tid även bars som utsmyckning.