Nekromanti Magi I Strid!!

Orthan

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
23
Location
Sthlm, Sollentuna, Rotebro
Har länge undrat om man kan slås samtidigt som man alstrar.

Tillexempel: min magiker har 15 i dolk och använder sig av en parerdolk, jag har en stark ofensiv besvärjelse som tar 4 rundor att göra. en dag e ja ute å vandrar och möter då en lömsk och brutal krigare som får för sig att jag är ett lätt byte här ute i ingenstans helt ensam(ja annar att han tänker göra nåt och börjer min besvärjelse som är dold) han pladrar på i två rundor om att ja ska ga allt ja har annars jävlar sen attackerar han. det tar en runda för honom att ta sig fram till mig och dra sitt svärd, i fjärde rundan så attackerar han genom att hugga med sitt stridssvärd.

Om ja nu skulle kunna parera hans stridssvärd med min parerdolk så skulle min besvärjelse bli klar i slutet av rundan och han skulle bli friterad.

??????ÄR DET MÖJLIGT ATT ANVÄNDA VAPEN SAMTIDIGT????
?I så fal till vilken svårighets ökning????



Orthan - Tänk dig ett jättestort slott... fast i litet format.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Nej det tror jag inte. Om du försöker parera innan du kunna utföra besvärjelse kommer din besvärjelse nog misslyckat det och möjligvis att filamenten kommer dissiperar okontrollerat. Det tar stor koncentriation att utföra formuler och jag tror man kan inte hålla på mycket fysik sak när man väver trollformel.
 

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
Jag tycker det borde vara möjligt.. så länge du följer de regler som finns.. dvs för varje handling du utför (parerar, anfall, undivka) så får du Ob1t6 svårare på alla efterkommande slag.. samt att om du tar 1 smärta eller mer så dissiperar filamenten okontrolerat.. (som reglerna säger..) dvs.. inget jag skulle rekomendera under strid.. speciellt inte med en besvärjelse som tar 4 rundor.. (hur många transformationer har du igentligen i den ????)
 

Deishun

Veteran
Joined
1 Aug 2001
Messages
30
Tja det fungerar väl som vilka handlingar som helst, dvs. alla extra handlingar i strid får ytterligare en tärning. Så du kan göra en parering, sedan väva magi med +Ob1T6 svårighet.

Det skulle dock vara högst riskfyllt...
Jag skulle nog endast rekommendera besvärjelser som går på en runda. En vettig taktik skulle kunna vara att få motståndaren på defensiven (vinna VINIT) och sedan väva. Då hinner du ju med en riktigt snabb besvärjelse.
 
Top