Nekromanti Magi i eon.. För svårt?

drakponken

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
189
Vad är det som är så farligt; pneumotropi; mitt hår fladdrar som i en dålig reklamfilm,Ataxatropi; samma, Nomotropi: sängen bäddar sig själv, Kronotropi; man ser yngre/äldre ut etc.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
drakponken said:
Vad är det som är så farligt; pneumotropi; mitt hår fladdrar som i en dålig reklamfilm,Ataxatropi; samma, Nomotropi: sängen bäddar sig själv, Kronotropi; man ser yngre/äldre ut etc.
Om du kliver in i ett rum och facklan bredvid ditt huvud flammar upp till en lägereld blir folk i allmänhet jävligt skraja.
Och om du är på besök i Jargien borde du nog också bli jävligt skraj när folk börjar ropa på inkvisitionen. :gremwink:

Eller om du vandrar omkring och plötsligt blir osynlig.
Folk skulle ju VERKLIGEN lyssna på dina förklaringar om "Det är okej, jag är magiker!".
...
Inte.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Tänk dock på att det ändå tar ett ganska bra tag innan man börjar få de riktigt "coola" effekterna. För att få något som inte bara är lite stämningsgivande (en svag aura, små rörelser i kläderna och håret, osv) behöver man ha -21 eller åtminstone -16 i Qadosh. Det är en ökad skenbar ålder med 15-20 år, och för en väldigt ung magiker på 20 innebär det att åldringsslagen kommer/har hållit på ett tag, och dessutom innebär varje minskning efter -16 en risk att man försvinner...

Uppenbarligen passar effekterna så dåligt i spelet att reglerna själva försöker utplåna dem som råkar ut för dem :gremwink:

Skämt åsido, jag gillar dem faktiskt, och tänk på att en person som lyckas uppnå ens den minsta graden förändringar uppenbarligen inte vett att sköta sin magi med förstånd eller mycket otur, och lyckas man ta sig ned till de grader där man blir en automatisk paria lär man vara antingen galen eller riktigt hatad av ödet. Förutom det att man vid det laget närmare halverat sin förväntade livslängd... (glöm inte att räkna på försvinnanderisken kombinerat med åldringssänkning av PSY...)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Tips: ska du ställa nya frågor utan att göra en ny tråd bör du göra det genom att svara på ditt första inlägg och byta ämne till "ny fråga"; annars "försvinner" det lätt i den trådade visningen.

En fråga till! Lite offtopic dock kanske. Jag hade en ide till min magiker, Jag tänkte mig att han skulle ha grått eller vitt hår, Av ett misslyckat magiskt experiment eller något. Går det?
Ja. Eons magi är vetenskaplig, vilket innebär att det finns ett enormt antal mer eller mindre okända och (ännu) oförklarliga fenomen som ger upphov till allt möjligt. Se bara på artefakterna som finns spridda i diverse moduler, de skrivna äventyren, "ondskereglerna" i L&H, eller för den delen alkemisystemet...

Annars kan du ju alltid vara taup; jag har för mig att de ofta har naturligt hår i de färgerna, och dessutom är de anpassade för att vara magiker.

Eller albino.

Jag tycker helt klart att det låter som en rolig idé!

Förlåt för alla frågorna XD
Äh, vitsen med forumet är ju att vi ska sitta och hitta på svar till frågorna som folk ställer, och sedan sitta och argumentera om vilket svar som är bäst. På så sätt får nybörjarna hjälp och stöd, och vi som är helt insnöade på spelet får visa hur bäst vi är :gremwink:

Ju fler trådar dess bättre!

(Och ja, varje steg negativ qadosh ökar den skenbara åldern med ett.)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Fast då skulle jag snarare använda effekten Åldra, så slipper man de där problemen med att själen slits sönder efter hand... :gremwink:
 
Top