Nekromanti Magi i DoD6

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hej! Hur stort besvärjelseurval finns det till DoD6? Är det större än det till DoD4 grundregelerna eller kan det mäta sig med sortimentet som man får om man har magikerns handbok+grundreglerna. Finns det bra stridbesvärjelser, typ eldklot?
 
nej jag tycker inte att det är lika stort till dod6.
ja det finns en del hygliga stridsbesvärjelser.
kolla längre ner på listan för mer info om magin.
 
Enligt Riotminds, skaparna, så är det mer än 190 besvärjelser. Vet inte om de då räknar med Runor, böner och förmågor.

Bland de feta stridsformlerna finns t ex:

Eldkast: Sprejar automateld med knytnävsstora eldklot över 2x2 meters area.
Iskast: Sprejar automateld med knytnävsstora isklot över 3x3 meters area.
Blixt: En blixt som gör stor skada, men endast på totala KP.
Energistråle: Precisionsformel som träffar ett träffområde med hyfsad skada, billig i SPI-förbrukning, och lågt initiativ.
Explosion: Hyfsad skada, stor area, en explosion, helt enkelt.
Elchock: En urladdning av elenergi som påverkar alla inom en fet radie och gör massor av skada. Dyr, mastig, och jävligt cool.
Terror: Alla som ser trollkarlen får slå på skräcktabellen.

Typ det...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 
Re: Magi i DoD6 [OT]

Det finns även 70 färdigheter att välja på...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 
Nja det vet jag inte om jag tycker. Ansåg att magiskolorna var kul eftersom det dels begränsade magikerns kunande samt gav en vägledning om karagtären. Dessa saker är något jag iaf saknar.
 
Jag tycker att det är bra att det inte finns några magiskolor, eftersom det inte finns i de gamla sagorna som har inspirerat dod6. Jag tycker att själva tanken att viss magi skulle vara "inkompatibel" med annan är ganska konstig.


[color:red]The meek shall inherit the earth, but the brute shall be masters of the universe</font color=red>
 
Back
Top