Tveksamhet...?
Nu kan jag ha missförstått dig (eller glömt reglerna!), och i så fall ber jag självklart om ursäkt för följande, men jag tror att du har rört ihop reglerna om transformering lite:
Snorri vill göra en ritual för att frammana en undin men för det behövs det alstra biotropi ob2t6 och ataxatropi ob3t6
men Snorri har bara hydroptopi och ingen annan aspekt! så nu kommer transpormering in i bilden!
[- - -]
helt enkelt ritualen är: Gestalta undin magnitud 8 för att lägga den så ska man slå: alsta hydrotropi ob2t6 sedan alsta biotropi ob2t6 alstra ataxatropi ob2t6 och sedan ritual ob2t6 ritual ob2t6 ritual ob2t6 desutom så tar ritualen 6 timmar att genomföra (alltså en jävla massa stridsrundor)
i exemplet så slår Snorri första alstra hydrotropi ob2t6 sen ska han ju slå alstra biotropi ob2t6 men eftersom han inte har biotropi så slår han ob2t6 mot hydrotropi igen för att få hydrotropi filament sen så slår han ob3t6 mot transpormering för att göra om filamentet till biotropiskt sedan slår man 2t6 mot hydrotropi igen (räknas nu som biotropi) sedan göra man samma sak för ataxatropi sedan slår man ritual 3 gånger se ovan
Snorri kan över huvud taget inte använda ritualen som den ser ut nu. Transformeringar måste bestämmas
när ritualen skapas, det är ingenting som kan läggas till i efterhand. Visst går det att frammana undiner enbart med hydrotropi, men i så fall är det en hemgjord ritual (testa med
Mystik & magi när ni skaffar den, det är rätt kul) som i sak kräver att man först alstrar en samling hydrotropiska filament och sedan transformerar vissa av dem till ataxatropi och vissa till biotropi.