Nekromanti [Magi] Ataxatropi och Nomotropi: Lösning?

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Agahnim said:
Ataxa- och Nomotropi ska ju vara magikerns högra och vänstra hand.
För att detta ska uppns så kom jag precis på ett förslag: Alla aspekter är enkla att transformera antingen till ataxatropi eller nomotropi. Självklart så är det då också enkelt att transformera på andra hållet med.

Detta ökar nyttan med att kunna nomotropi och ataxatropi.

(Borde Den tomma effekten inte vara nomotropi med?)

/Marcus men det kanske den redan är?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Den tomma effekten

(Borde Den tomma effekten inte vara nomotropi med?)

/Marcus men det kanske den redan är?
Japp, det är den.

För att detta ska uppns så kom jag precis på ett förslag: Alla aspekter är enkla att transformera antingen till ataxatropi eller nomotropi. Självklart så är det då också enkelt att transformera på andra hållet med.
Frågan är ju då varför man över huvud taget ska bry sig om att lära sig alstra andra aspekter; det är ju så mycket enklare att gå via transformering (extemporatörer undantagna).
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Den tomma effekten

Ok, fick för mig att den var ataxatropi.

mmm. Det är ju ett problem.

/Marcus för hungrig för att komma på lösning.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Re: Den tomma effekten

Frågan är ju då varför man över huvud taget ska bry sig om att lära sig alstra andra aspekter; det är ju så mycket enklare att gå via transformering (extemporatörer undantagna).
Det går snabbare och man kan slippa hantera ataxatropi (so ju inte går att disipera kontrolerat). Den okontrolerade disipationen vid transformering kan vara farlig (filamanten kan blifler/byta aspekt). Dessutom glömde du ritualer som är den kraftfullaste magin för där är det bra att kunna alstra så många aspekter som möjligt.
 
Top