Nekromanti Mage the ascension, the sorcerers crusade & lajv.

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Jag har ett antal frågor, är mage the sorcerers crusade, the ascension lika bra som vampire the masquerade?
Dssutom undrar jag hur man kommer i kontakt med de som vampirelajvar i götet, några ideer?

tack på förhand.
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Personligen tycker jag ju att Mage: The Sorcerers Crusade, Changeling: The Dreaming och i viss mån även Mage: The Ascension är de klart bästa spelen som utspelar sig i WW:s WoD. Faktiskt de enda som jag i dagsläget överhuvudtaget kan tänka mig att spela. Kanske mycket beroende på en utmärkt spelledare för Mage.
Så jag skulle svara att; nej Mage: The Sorcerers Crusade är inte lika bra som Vampire: The Masquerade, det är mycket, mycket bättre.

Daniel
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
är mage the sorcerers crusade, the ascension lika bra som vampire the masquerade?

Tja, jag, som spelat alla tre spelen (och för närvarande spelleder en kampanj i M-tSC, tycker nog att mage-spelen är bättre. Reglerna är förstås lika jobbiga som alltid men Mage-spelens magiregler har sina ljusa sidor (trots att de är så öppna och fria att de ställer till med ett helvete för spelledaren). Annars funkar Mage-the Ascension och Vampire, världsmässigt, ungefär likadant. Man är övernaturliga typer som måste vara diskreta med sina förmågor, annars kommer mäktigare övernaturliga typer och dunkar ned en. Fördelen med Mage är förstås att man kan vara ute i fullt dagsljus. M-tSC är ett riktigt trevligt historiskt spel som inte har något särskilt att erbjuda när det gäller världen, och vars grundregelbok är rätt förvirrat skriven, men som är roligt ändå.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Medhåll.

Mage : The Ascension är mycket bättre än Vampire (båda två), ja.

Ett ord; Technocracy. Bara vid tanken på dessa spritter det i kroppen på mig!
 
Top