Hallå!
Jag blev nyligen ombedd att spelleda Mage: The Awakening och eftersom jag intresserat mig mycket för Apocalypse World på sistone tänkte jag spelleda spelet i den stilen, dock med de vanliga Mage-reglerna.
Vi håller i nuläget på och diskuterar hur vi vill att settingen och kampanjen ska fungera. Jag upplever dock att det är lite problematiskt att komma på vad spelarna kan ha för drivkrafter. Precis som många WoD-spel så finns det inget självklart svar på hur en magiker, vampyrs eller varulvs vardag ser ut.
Är det någon som har erfarenhet av eller tips på hur man skapar intressanta drivkrafter i en modern, ockult setting?
Jag blev nyligen ombedd att spelleda Mage: The Awakening och eftersom jag intresserat mig mycket för Apocalypse World på sistone tänkte jag spelleda spelet i den stilen, dock med de vanliga Mage-reglerna.
Vi håller i nuläget på och diskuterar hur vi vill att settingen och kampanjen ska fungera. Jag upplever dock att det är lite problematiskt att komma på vad spelarna kan ha för drivkrafter. Precis som många WoD-spel så finns det inget självklart svar på hur en magiker, vampyrs eller varulvs vardag ser ut.
Är det någon som har erfarenhet av eller tips på hur man skapar intressanta drivkrafter i en modern, ockult setting?

Så jag tror att det borde gå att få till. Bara ledtrådarna är relativt lätta att hitta och att det är vad de ska göra när de listat ut gåtan som är det centrala.