Nekromanti M:UA - Blixbo, någon som skrev i JR:s forumtråd?

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Till en M:UA-kampanj gjorde jag en rätt ambitiös beskrivning/ett äventyr av resan från Karle till Göborg via Blixbo. Särskilt Blixbo beskrevs utförligt med karta och allt. När jag gjorde det utgick jag till stor del från en gammal tråd på JR:s nu döda forum där folk, framförallt en person vill jag minnas, hade hittat på layouten till stan och ställen som (Blod)Röda Tältet m.m. Jag har lite grejer jag vill finjustera till, men jag klistrar in dokumentet här i.a.f.

Min fråga är: är det någon som vet med sig att ha hittat på något av detta, skrivit i forumtråden eller bidragit på något sätt? För i.s.f. skulle jag gärna skriva in den personens namn så att jag inte tar cred för nån annans påhitt. Vore också kul att höra vad folk tycker om detta.
 

Attachments

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Tyvärr så är allt jag kan säga tack. Så tack, och jag rekommenderar att du PMar Rymdhamster här på forumet, alternativt daflum. De borde ha det mesta.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Dock vet jag inte vem det här kan tänkas vara. Men det är en trevlig PDF som nu ligger sparad i min mutantfil!
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
(Varsågoda! Jag har ritat en bild av SLP:n Patronella Läckert men jag har den inte inscannad just nu. Ni klarar er nog ett tag.)

Jag har gjort så rubbat mycket grejer under min tid som SL, och alltid skrivit noggrannt och layoutat ordentligt, men det verkar typ inte finnas någonstans att lägga upp äventyr längre? Jag har liksom ett äventyr som är över 40 sidor långt och fullt med bilder och kartor, det kan jag ju inte slänga upp här på forumet?! Finns det inga ställen att lägga upp äventyr längre? Jag har ju iofs möjlighet att göra en hemsida (bara synd att jag inte kan göra nåt snyggt i html)... får kanske ta tag i det.

Bifogar förresten kartan också; en SL- och en spelarvariant.
 

Attachments

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
När jag lagt in den saknade bilden så skriver jag väl nåt litet förord där jag tackar den okände forumsnubben (om ingen dyker upp) och lägger upp det igen här iaf. Då kanske jag rentav lägger in mitt eget namn, som jag ser inte fanns nånstans :gremtongue:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Inte någon möjlighet att hitta forumiten med Internet Wayback Machine inställt på Järnringens gamla forum?
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Försökte, men det gick varken att söka efter trådar, komma åt biobunkern eller gå till nästa sida.
 
Top