Nekromanti Mûhad?

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Hey folks!

Har bestämt för mig att jag sett en bok om Mûhad och Momolan men hittar den ingenstans nu... Har jag drömt ihop detta i ett svagt ögonblick eller finns det en sån bok?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Det har du drömt, boken om Västerlanden har inte publicerats än. Däremot finns säkert hyllmetrar av in- och semiofficiellt material här på forumet som säkert kan bidra till inspiration och reda ut oklarheter.
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Där ser man... Tack för det snabba svaret!

Då ska jag börja plöja igenom forumet efter intressanta saker. Utöver det finns väl en del i Geografica Mundana och Religioner? Finns det några andra böcker som kan rekomenderas för att läsa om Mûhad mainly?
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Marukusu said:
I Krigsherren/Fältherren/Härherren (vad fan den nu heter)
KRIGSHERREN heter den.
...men Härherren: :gremgrin:
Spelaren:Var du lagt den där sabla Fälttågsboken?
Spelledaren:Härherren, här-är-'en
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Supersweet =) Jag gillar det här forumet, hade aldrig trott att det skulle komma så mkt bra svar så snabbt.

Tack!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag är den som skriver Västlanden, dvs boken om Mûhad. Den är inte färdig än, men undrar du över något specifikt svarar jag gärna på frågor om hur jag tänkt mig saker och ting, etc.

- Ymir, alltid redo
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Kalasschysst! Än så länge är det mest en generell överblick jag jagar så att jag kan planera en kampanj i Mûhad framåt våren/sommaren.
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Efter att ha spanat i sökmotorn och på neogames sida utan framgång tänkte jag vara lat och fråga här, finns det nån ETA på boken om Västlanden?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Efter att ha spanat i sökmotorn och på neogames sida utan framgång tänkte jag vara lat och fråga här, finns det nån ETA på boken om Västlanden?
Jag är säker på att Ymir gärna svarar på den frågan, med tanke på att vi har pikat honom om Västlandens färdigställande i några år nu :gremwink:
 
Top