Nekromanti Mörkret

Belgarath

Veteran
Joined
27 Aug 2007
Messages
18
Sådärja... nu har jag bläddrat i Legendrer och Hemligheter i 2 år, och nu ska jag äntligen starta en kampanj om Mörkret. Därför undrar jag; Ni som har spelat en mörkretkampanj, vad hände för er? Vilka vändningar tog saker och ting, och lyckades ni knyta ihop alla legender och ledtrådar om vad som skulle hända?

Svaren kan vara ganska kortfattade, om ni så vill.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Att börja med så flyttade jag mörkret från den officiella tidpunkten frammåt i tiden... Jag tyckte det låg lite väl nära... Jag vill ge spelarna och deras rp en chans att göra någonting innan det väl börjar också...
Men man kan ju lika gärna låta mörkret dra igång nästan direkt och spela allt krig, död och sådär isället... Hur hade du tänkt göra?

Vad det gäller profetian om mörkret så krånglade jag först ut vilka alla mörkerherrar skulle vara och sedan började jag fundera på hur man skulle kunna använda dessa olika filurer i kampanjen... Vissa är används mer aktivt och mer nära rollpersonerna, andra orsakar händelser längre bort från rollpersonerna...

Vad det gäller att knyta samman så är det ju en massa trockel, jag för min del vill ju att spelarna ska känna att de kan vara med och påverka, de är där det händer så att säga... Kampanjer med mörkret inblandat tenderar ju att kunna bli ganska episka... :gremwink:

Sedan ska väl även sägas att vi inte spelat klart utan fortfarande håller på... Sakta men säkert går det lite frammåt åt gången...
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Mörkret i våran kampanj... ANT

... hittar du här. Åtminstone verkar det mer och mer som om Ymir valt den varianten - jag hoppas det. :gremsmile:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: Mörkret SPOILER

Vi spelade kring stridigheter och konflikter i Consaber och med Thalamur. Min grundidé var att utnyttja det faktum att Thalamurs ledning är djupt insyltad med en av Xinuinkarnaterna, Siuanstenen och Raunlänningarna. Det hela rörde sig kring en legend vari sades att kungen skulle dö, och tronstriden skulle stå mellan tre potentiella. Men vem som skulle få tronen skulle avgöra hela rikets framtid för lång tid. Det hela slutade med att rollpersonerna hamnade i en position där de kunde välja framtid för riket - alltså tronföljare. De valde såklart fel :gremsmile:

Det finns en fortsättning på detta planerad, att utspelas i öster ett tiotal år senare, och sedan ytterligare en fortsättning, att utspelas i Jargien än senare, men jag orkar inte med stora episka kampanjer längre, så jag undrar om jag kommer att dra igång det...
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Ja tiden bryr jag inte heller mig så mycket om, jag ser mörkret som en process som kanske har startat, men som pågår under en mansålder ungefär...
 
Top