Nekromanti Mörkret

Isilme

Veteran
Joined
2 Oct 2003
Messages
100
Jag har funderat lite...;
Enligt Legender och hemligheter är det ett halvår tills nuvarande eon tar slut, vilket då borde innebära en hel massa mobilisering av trupper, profetior och annat. Är det måhända någon här som har spellett Mörkret (kanske t om början på en ny eon?) med sina spelare? Eller kanske spelat det?
Isåfall: Hur gjorde ni, och är det någon mening att spela det?
Helt enkelt: dela med er av era erfarenheter till en mindre erfaren spelledare. Tack.
(Jag har redan börjar fiffla lite med ett äventyr som kommer att vara upptakten till en eventuell kampanj om Mörkret)
/Nyfikne Glimfrost
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Jag undrar lite över Mörkret, när eonen väl är slut kommer då himlen att rämna och en hord av demoner skölja ner över världen och börja döda saker eller kommer demonerna som vill ta över att anlända till Mundana och börja förbereda sig och bida sin tid i några år innan de sätter igång på allvar?

Det sista alternativet låter ju mest intressant ur spelsynpunkt.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Mörkret Spoiler

Det mesta blir väl att alla kriger och så kommer alla ondingar som dräper allt och alla. Sanari flyger iväg. Dvärgar gräver ner sig. jag släpper lös min hord av odöda flygande hyggelmonster och sen låter allt braka ihop.
Mörkret= Världskrig Världskrig+Gudar+Demoner+döda= Mörker

/DarkMystic som tycker allt liknar världskrig
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
The Darkness has come.... [Spoiler]

"Mörkret= Världskrig Världskrig+Gudar+Demoner+döda= Mörker"

Jag ser hellre ett världskrig där Cirefalier bankar på Sabrier, Sabrier bankar på Thalasker, Jargier bankar på Asharier, Mûhadiner bankar på Jargier, Damarer bankar på Västmarkare och Soldier, Alver och Dvärgar bankar på varandra, barbarfolk och Tirakerna bankar på allt och alla. Sen kan ju Menon-Aun och Ebhron med sina massiva härar rensa upp bland spillrorna.
Mörkret blir således mer jordnära och realistiskt, även om gudar och demoner drar i trådarna lite här och där. Sen om man känner sig på D&D-humör så kan man ju slänga in alla demoner, vandöda, onda gudar och fan och hans moster, bara för att sedan galet skratta de redan stridströtta RP i ansiktet och säga att de inte har en jäkla chans på miljonen att rädda världen...

Tja, så skulle i alla fall jag ha gått till väga om jag var en korrupt gud...

Helst av allt vill jag dock se att Mörkret bara var en saga och att det aldrig, aldrig, aldrig kommer att komma några demonhorder (OK låt dem komma, men det måste ju finnas ett schysst sätt att stoppa dem på också...).

MVH
Marukusu, tänker i dessa banor
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
The Darkness has come and with it a hope!Spoiler

Det här var nog det bästa jag har hört dej säga faktiskt. Jag hoppas faktiskt att jag aldrig få spela ett äventyr i mörkret men ett om mörkret vore häftigt. Det kanske vore häftigt om Andreas Roman skrev i roman om några neutrala människor mitt i mörkret(lol Roman skriver en roman :gremwink:).

Sen om man känner sig på D&D-humör så kan man ju slänga in alla demoner, vandöda, onda gudar och fan och hans moster, bara för att sedan galet skratta de redan stridströtta RP i ansiktet och säga att de inte har en jäkla chans på miljonen att rädda världen ...

Fast det är alltid kul att dö en hjältes död med rätt stämning.

/DarkMystic wannabenekromantiker men är igentligen en person som vill se människokrigare få spö men sedans enas för att dräpa ondskan för evigt!!!
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Re: Mörkret (Spoilar vidare)

Detta mörker verkar ju Xinu ha en ganska stor roll i. Gudens fem inkarnater med sina turbowarriors är ju en fördel i krig mot allt och alla.

I min kampanj jag börjat emr på allvar med nu ska skildra de sista åren innan Mörkret kommer på allvar. Mörkret har i princip redan börjat och inkarnaterna arbetar flitigare än någonsin. Min kampanj skildrar återkomsten av Uvithanns avkomma Arotaur. En kapplöpning där gott slåss mot ont för att få kontroll över denna mäktiga demon (som ju inte står på Mörkret sida).
 

Hike

Veteran
Joined
11 Sep 2003
Messages
37
Location
Malmö
Vi har inte spelat någon kampanj under mörkrätt än, men vi har kört en som skulle inleda det... dock var det mest vår spelledare som flippade ut totalt.

Själv så håller jag på med en kampanj som ska utspela sig i nästa eon. Anledningen till detta är att jag vill ha en värld där magin är mycket mer påtaglig än vad den är just nu, mer magiska artefakter och så vidare.
Det jobbiga är att jag måste i prencip skriva en hel ny värld, så vida man inte bestämmer sig att allting är sig likt som det var i den förra eonen.

/Hike - Tycker magiska artefakter är skoj
 

Mr Jacquel

Veteran
Joined
25 May 2004
Messages
13
Re: Mörkret (Spoilar vidare)

"Uvithanns avkomma Arotaur" fan vilket skönt namn, låter som nåt ur en herman hedning ju... Annars är jag mest förbryllad över att alla ser det som en självklarhet att gudarna eller iaf. några gudar skulle förbereda någon form av harmageddon... Jag ser nämligen gudar som mäktigare människor, och i sådana fall gör de vad som helst för sin egen vinning. Det är typiskt mänskligt. Och att världen går under/ödeläggs lär ju inte gynna någon part.

Det låter snarare som något som endast kan komma av trångsynthet, inte planering.
 
Top