Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R6] Sjätte rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,554
”Jag vet vad du tänker och jag börjar bli hemskt trött på det! Tänd nån lampa eller nåt!”

Med ett föraktfullt fnys ger stjärnrådssekreteraren därefter rymdexkluderingspatrullen deras order och Genesis fokuseras.

Och se! Det börjar lätta! Genesis var ett mörkerväsende som spridit postmodernism, manifest och hat omkring sig! Tänka sig!

”Och inget nattmord blev det heller!” Militärkorpralgeneralen flinar belåtet. ”Nåja, det hade aldrig gått utan mig!” säger Xamantha överlägset. Vetenskapsdoktorprofessorn harklar sig innan han konstaterar att ”Data visar att det är 100% evidens för att…det inte finns någon tydlig evidens. Vi behöver mer forskning för att kunna förklara all naivitet i universum!?”

Grolsch, ständigt fastsvetsad på kommandobryggan kan inte glädjas fullt ut ännu.

Lite mörkt är det allt ändå.

Mycket tappra och uthålliga deltagare* i det här varulvsspelet är:

Empiricus
Hypodoria, Phrygia, Ionian, Locriana, Dorian, Mixolydia, Eolian Twins, Lydian
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system, Hypodorian, Locriana, Dorian, Eolian Twins, Hypophrygia
Hellzon Dorian, Mixolydia, Ionian, Hypodorian, Phrygia, Locriana
Sidd Hypophrygia, Eolian twins, Hypodorian, Ionian system

Utröstade:

Vimes
(Megakorp)

Biobunker VII (Megakorp)

RasmusL (Megakorp)

Genesis (Mörkerväsende)

Nattmördade:

Impetigo
Megakorp

Martin3 Megakorp

Xyas Megakorp


Rundan slutar på torsdag 17/11 21.00


* Känner du att du vill skicka med lite pepp till våra uthålliga och kämpaglada spelare? Posta en bild på ett coolt rymdskepp i tråden som ett tecken på att de inte ska ge upp och att ni hejar på dem! :D Obs! Ni får inte skriva något, bara lägga upp en peppig bild!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, Sidd eller Fjodor alltså. Spelet är fortsatt igång, så det är en ulv kvar.

Röst: Fjodorsenuba

Vi börjar där så har jag en röst lagd och så blir det gräva av. Det är make or break nu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
RÖST: Empiricus

Blabla, jag siade Sidd och han är grön men jag antar att alla sianden fortfarande är naiva.
(Har petat på Basse om det då jag saknar det explicit i PM.)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Alla med vett i knoppen har väl förresten 6p Kultur och är immuna mot nattmord vid det här laget? (Säg ja även om det är lögn.) Då lär vi få en runda till på oss om nu inte Empiricus skulle vara Mörker.

Det ser mörkt ut för Mörkret. Höhö. Hö.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,017
Tack för alla peppiga rymdskepp.

Siade även jag Sidd och han är megakorpa men som du säger Hellzon så är våra sianden naiva.
Och vi ska vara 4 magskorpar denna runda hmmmm...


Vad gör jag uppe så här sent?
Alla med vett i knoppen har väl förresten 6p Kultur och är immuna mot nattmord vid det här laget? (Säg ja även om det är lögn.) Då lär vi få en runda till på oss om nu inte Empiricus skulle vara Mörker.

Det ser mörkt ut för Mörkret. Höhö. Hö.
Jag är inte lika säker på att det är mörkt för Mörkret.
Med tanke på att Mörkret verkat kunna sabba alla förmågor hitills skulle jag inte vara lika säker på att vi är 100% säkra från nattmord.

Empiricus verkar gå för vinst på ekonomi. Som megakorp verkar det vettigt så det grönar. Surt att rösta ut en megakorp men jag vill ju vinna :)

Sen vem av Hellzon och Sidd som är Mörker ligger Sidd mest illa till då han inte expar. Men Hellzon tar ut "vinsten" i förväg

Hellzon och Sidd kan ni förklara hur ni tänker på hur ni ska vinna?

RÖST: Empiricus
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Och vi ska vara 4 magskorpar denna runda hmmmm...
Good call, samma här. Det är så mycket text i PM:en. Ser fram emot att se hur den här korpräkningsstörningen har funkat för den är ju helt bonkers.

Jag räknar med att vinna genom att Empiricus är ulv. Jag har som sagt slarvat bort mig pengamässigt, men expade så mycket jag kunde den här rundan så det hinner betala igen sig innan spelet är slut.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,540
Location
Oktoberlandet
Såja tillbaks hemma efter jobb.
Lustigt att jag har fått hårdfakta att det är 4 Megakorpar kvar!
Säkert Basse som är sista Mörkret då, funderar på att rösta pån den jäkeln.

Både Helz och Fjodor har tydligen grönat mig och jag lovar att det stämmer alltså det här med att Sia. 😉

Hellzon: vet du varför Empi grönar dig så mkt?
Eller är det bara smicker?

Jag tycker vi lägger alla krediter i en gemensam pott och delar på vinsten👍ok (annars tar jag till Mörka Listan igen)

Röst: Empiricus
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,540
Location
Oktoberlandet
Good call, samma här. Det är så mycket text i PM:en. Ser fram emot att se hur den här korpräkningsstörningen har funkat för den är ju helt bonkers.

Jag räknar med att vinna genom att Empiricus är ulv. Jag har som sagt slarvat bort mig pengamässigt, men expade så mycket jag kunde den här rundan så det hinner betala igen sig innan spelet är slut.
Hellz du ser att de har 2 planeter mer än dig va att fixa krediter med?
Tror du på allvar att du tar igen och går förbi?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alla med vett i knoppen har väl förresten 6p Kultur och är immuna mot nattmord vid det här laget? (Säg ja även om det är lögn.) Då lär vi få en runda till på oss om nu inte Empiricus skulle vara Mörker.

Det ser mörkt ut för Mörkret. Höhö. Hö.
Jag är ju inte Mörkret, men det skulle jag ju säga även om jag vore Mörkret. :)
Såvida inte det kvarvarande Mörkret också har förmåga att klara en utröstning likt Genesis hade. så har ni som du säger en runda till på er. Men har den det så vinner ju Mörkret nästa runda på att ni inte hinner få väck mörkret innan 7 rundor har passerat.

Hellzon: vet du varför Empi grönar dig så mkt?
Eller är det bara smicker?
På kommandobryggan höjer Grolsch en skål för den fallne Xyas som mitt i kalabaliken nattmördats. Skyddet räckte för en träff, men inte för två. Å andra sidan verkade Hellzons militära beredskap skydda honom och ut i rymden far ett vinande laserskott, ämnat att döda.
Det enda som skulle kunna göra att Hellzon inte är MegaKorp är om MörkerHellzon gjort någon deal med Basse för att slänga ett nattmord på sig själv (eller att Genesis slängt ett nattmord på honom) och därigenom få in det i flufftexten att han överlevde ett nattmord. Det är väl i och för sig inte omöjligt att mörkerteamet gjort ett sådant val efter att ha sett flufftexten om Xyas efter första mordet.

Hellzon KAN ju faktiskt vara ulv. Det står i reglerna att "Den spelare som fått flest röster måste lämna spelet. Fraktionstillhörighet avslöjas alltid av SL och denna information är alltid sann." - Så det antyder att informationen i fluffet däremot inte är sann. Och Hellzons sätt nu ovan att försöka gardera för min utröstning som MegaKorp med att "ingen fara, vi får en runda till" tar inte i beaktande att Genesis hade någon slags röstsköld. Även om ni hänger mig denna runda och en ulv nästa så vinner mörkret i så fall.

RÖST: HELLZON
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vi vet att det är 1 ulv denna runda (R6), annars hade spelet varit slut. Så det kan bara vara 3 megakorpar.
Förra rundan (R5) var det 2 ulvar i spel, alltså fortfarande 3 megakorpar. Då kom info från SL om 2 respektive 4 megakorpar.
Rundan innan dess (R4) var vi 6 spelare, alltså 4 megakorpar. Då kom info från SL om 3 respektive 5 megakorpar.
Runda tre (R3) var vi 9 spelare och då 7 megakorpar. Då kom info från SL om 6 respektive 8 megakorpar.
Runda två (R2) var vi 10 spelare och då 8 megakorpar. Vad jag minns/snabbhittar när jag letar hade ingen nån info om antalet korpar i spel då?`
Hursomhelst, KorpObsen rapporterar uppenbarligen med 1 diff från sanningen.

Also, skall jag läsa Hellzon som Fan läser bibeln så tycker jag det här kan vara en tidig plantering för att Hellzon är "grön" denna runda:
Ja visst fan, Xyas är naturligtvis tokgrön ändå eftersom han blev nattmördad. Om Sidd får vara grön också pga tidig med korpräkning så är Genesis, Empi och Fjodor kvar på misstänktlistan. Antingen är det bara att plocka en frukt där eller så måste vi klura ut vem av dem som inte är scum.
Det kan ju mycket väl vara så att Ulvarna också har förmågan att köpa engångsskydd mot nattmord och har tänkt typ "Shit, tredje faktion-varning!" och sedan insett med mordet på Xyas att det kan ge alibi,
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu skall jag jobba och kommer kanske kunna posta lite från mobilen på lunchen. Annars är jag åter efter jobbet kring 17-snåret. Diskutera i gruppen utförligt och nyanserat vilka alternativ vi har denna runda :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,540
Location
Oktoberlandet
Tack för alla peppiga rymdskepp.

Siade även jag Sidd och han är megakorpa men som du säger Hellzon så är våra sianden naiva.
Och vi ska vara 4 magskorpar denna runda hmmmm...


Vad gör jag uppe så här sent?

Jag är inte lika säker på att det är mörkt för Mörkret.
Med tanke på att Mörkret verkat kunna sabba alla förmågor hitills skulle jag inte vara lika säker på att vi är 100% säkra från nattmord.

Empiricus verkar gå för vinst på ekonomi. Som megakorp verkar det vettigt så det grönar. Surt att rösta ut en megakorp men jag vill ju vinna :)

Sen vem av Hellzon och Sidd som är Mörker ligger Sidd mest illa till då han inte expar. Men Hellzon tar ut "vinsten" i förväg

Hellzon och Sidd kan ni förklara hur ni tänker på hur ni ska vinna?

RÖST: Empiricus
Jag arbetar hår med tanken på att jag inte kan vinna.
Har försökt lusläsa vinstvillkoren varje morgon å kväll för att hoppas hitta nåt kryphål på det här med mest krediter, konspirerar om att Grolsch med flit lurat ut mig i universums fattiga utkanter från tidens begynnellse så det skulle alltså vara kört från början och känner mig mer å mer övertygad om att nån självspäkning nog vore bäst för alla att jag ägnar mig åt till det mörka slutet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,540
Location
Oktoberlandet
Vi vet att det är 1 ulv denna runda (R6), annars hade spelet varit slut. Så det kan bara vara 3 megakorpar.
Förra rundan (R5) var det 2 ulvar i spel, alltså fortfarande 3 megakorpar. Då kom info från SL om 2 respektive 4 megakorpar.
Rundan innan dess (R4) var vi 6 spelare, alltså 4 megakorpar. Då kom info från SL om 3 respektive 5 megakorpar.
Runda tre (R3) var vi 9 spelare och då 7 megakorpar. Då kom info från SL om 6 respektive 8 megakorpar.
Runda två (R2) var vi 10 spelare och då 8 megakorpar. Vad jag minns/snabbhittar när jag letar hade ingen nån info om antalet korpar i spel då?`
Hursomhelst, KorpObsen rapporterar uppenbarligen med 1 diff från sanningen.

Also, skall jag läsa Hellzon som Fan läser bibeln så tycker jag det här kan vara en tidig plantering för att Hellzon är "grön" denna runda:

Det kan ju mycket väl vara så att Ulvarna också har förmågan att köpa engångsskydd mot nattmord och har tänkt typ "Shit, tredje faktion-varning!" och sedan insett med mordet på Xyas att det kan ge alibi,
Bra spaning på statistiken om antal Megakorpar: kan ju vara så eftersom ulven vet att det är så.
Frågar du sen om det kanske finns DTF (i din fundering om Xyas och engångsskydd) ?
 
Top