Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna: Avslutning och guldfest

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Xamantha och hennes kollega Jåger skålar i champagne nu när första live-streamen av ”Rikast Bland Stjärnorna” snart ska skickas ut i alla universums VR-kanaler. ”Vi är så jäkla bra Jåger! Varenda arbetarknegarusling prenumrerar redan på vår exklusiva VR-kanal!”

”Ja vet Xamantha vi e best helt enkelt!”

Och den här gången störs inte utröstningen av Empiricus mörka krafter, utan mörkerväsendet och alla dess krediter (4450 kR!) röstas ut.

”ÄNTLIGEN!” vill kapten Grolsch skrika ut, men allt stillastående har gett honom sendrag och det enda man ser är en grimas av smärta innan han faller till marken i en klumpig hög.

”Men vem e rikast nurå?” undrar Jåger. Beräkningen genomförs under kliniskt överinseende av kreditist Base Nanji, auktoriserad revisor hos ”FramgångsBeräknarna – vi räknar lite som vi vill!”.

Sidd, som vunnit många hjärtan hos arbetarknegaruslingarna och nebulosakramarna hurras på, men visar sig bara ha skaffat 2775 kR. Hans biljett till efterfesten på den poshiga VR-salongen visar sig ”ha kommit bort”, men å andra sidan inspirerar hans solidariska gärning universums fattigaste och han vinner föga förvånande utmärkelsen ”Karl-Bertil Jonssons Minne”.

Xamantha drar upp Hellzon (3825 kR) för en snabb segerintervju, men då visar det sig att FJODORSENUBA – den knösen – har ansamlat hela 3950 krediter!

”Vi gratulerar FJODORSENUBA till vinsten i det härna spelet! Han e jhu grym ju!” vrålar Jåger ut i rymden och likes från hela universum strömmar in.

Och mörkret, det är endast ett minne blott.

TACK alla spelare för ert fenomenala deltagande, kort som långt. Nu är det fritt fram att skriva av er frustration, glädje och tankar om spelet! Det enda jag begär är att ni kommer ihåg reflex, för som kapten Grolsch säger:


Det är mörkt därute.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Bra jobbar Korparna, ni klämde åt mörkersvinen till slut!!!

Grattis Fjodor, och öh...ehhh...förlåt för att jag hade min röst på dig i typ två hela rundor.

Fantastiskt upplägg Basse! Jag tyckte det var riktigt svårt att urskilja en egoistisk Gordon Gekko-korp från en ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
- Strålande hälsningar till hela stjärnrymden från Hypophrygia: Den goda platsen eller som nytillkomna kallar den: en bättre värld.

- Lurig extra krydda med Xyas efterinnhopp: jag velade verkligen fram å tillbaka om det var självklart ulvigt eller självklart grönande

- Jag hade redan i R2 den här anteckningen: ”Alltså kanske vi har en scummis bland de som ”stått stilla” efter R1: Empi, Genesis, Xyas” Det var ju alltså tom 2 (+ Xyas som alltid är ulvig😍)

- Att vi fick olika ekonomiska förutsättningar och individuell kreditseger störde mig hela spelet, det gick ju inte att lösa eller? Jag hade gärna sett nån spelmekanik där det skulle gå att lösa (om viljan skulle funnits) men det är väl bara mitt blödiga sinne och fatta att en sån snäll värld är en utopi.
- Skönt att vi slapp diverse PM-citatshackande

- Konstigt det här med psykologi: mörkerGenesis berömmer mitt spel och jag känner mig stolt, sen visar det sig bara vara smör&ljug men jag känner mig ändå stolt.

- Det visade sig alltså denna gång att de som bidrog med tjusiga planetkartor (Genesis) och välgjorda statistiktabeller (Empi) båda var mörkerulvar: jag kommer ju titta snett på alla som jobbar hårt med sånt fix hädanefter vilket ju är synd.

- Kul med andras delaktighet med rymdskepps-bilder

- Länge leve Grolsch
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Alltså jag pallar inte mer magsår o_O
Min fru undrade vad tusan jag håller på med.
Sjukt kul men stressande denna omgång.

Jag får tacka alla för en bra omgång, speciellt @Basenanji för ett kul och spännande upplägg och @Sidd som coachade upp mig genom att ligga på mig när det kändes hopplöst. Bra för en nybörjare att veta att slaget inte är slut förrän man är ute.

Bra jobbar Korparna, ni klämde åt mörkersvinen till slut!!!

Grattis Fjodor, och öh...ehhh...förlåt för att jag hade min röst på dig i typ två hela rundor.

Fantastiskt upplägg Basse! Jag tyckte det var riktigt svårt att urskilja en egoistisk Gordon Gekko-korp från en ulv.
Känns skönt att ha utplånat Mörkret och infört BioBucks som valuta. Kul att vara ärkekapitalist och galet öppen. Det var rätt befriande :)

@Empiricus och @Genesis snyggt Mörkat. Det var väldigt svårt att ta fram er ut bakgrunden.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag trodde verkligen ett tag att vi hade segern som i en liten ask. Hade jag lyckats offa Hellzon eller om hans förmåga hade studsat till någon som inte var skyddad så hade vi vunnit. Eller om ni inte hade tagit direkt både mig och Empi. Snyggt ulvsniffat, korpar!

Jag tror att mörkret hade fördelen här, men vi gjorde ett surt misstag och drabbades av en jobbig slump. Misstaget var att nattmörda. Jag funderade i början på att skita i nattmorden, men sedan såg det ut som att vi skulle kunna komma undan med det. Men en titt på korparnas förmågor, att de hade två skydd mot nattmord varav det ena permanent, borde ha varit tillräckligt för att inse att det inte gick att vinna på mord. Slumpen var att rundan när allt plötsligt vände var både jag och Empi borta och hade ingen möjlighet att påverka. Jag missade det helt och hållet, utan tittade in typ strax efter nio och såg att det vänt från att alla var på Fjodde till att alla plötsligt röstade på mig. Jag vill tro att hade jag varit närvarande hade jag kunnat göra något åt det.

Tack såklart till Basse för bra arrat! Väldigt intressant upplägg.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Tack för gott spel allihop! Grattis Fjodor, djärvt spelat!🥳

Bra jobbat, mörkret! Det räckte ju nästan hela vägen, utilitaristerna höll ju på mörkret sista rundorna för att sprida segerglädjen så mycket som möjligt. Om det nu finns några utililitarister i galaxen.

Tack, Basse, för ett spännande och väl genomfört arrangemang!
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
205
Det här var ett spännande spel att följa utifrån. Men... jag undrar om de kodade meddelandena (som alla spelare verkade vara fullständigt ointresserade av).

Jag fick det till att bokstäverna A t.o.m G skrevs ut och att resterande bokstäver maskerades med 7or.
Den översta raden är det kodade meddelandet, raden under är det jag gissat.
Låt oss vara generösa och nöja oss med att säga att jag inte kom så långt i kodknäckandet...


77a7 77 77g 77d. 7e7 77777a77a. 7e7a 77777e7. g7 7f.
77a7 77 MIg RÖd. MeN 77777aRNa. LeTa MÖRKReT. gL Hf.

777E7 777A7E7
777E7 777A7E7

7AC7
tACk
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tack för coolt spel och grattis till Fjodor (och hela byn antar jag). Jag trodde verkligen mörkret skulle vinna efter att jag fått facit av Basse i PM. Så snyggt spelat av Korparna!

Jag tyckte resurshantering och upplåsning av förmågor fungerade mycket fint (och fick förstås en idé på en egen variant). Tjustigt påhittat, @Basenanji!

Däremot är jag inte alls säker på att det här med individuell vinst ger något. Ni som var kvar lite längre i spel får gärna resonera om hur ni tyckte det var! Jag för min del blev lite blockerad av att inte kunna spela bybo som vanligt, och av att det typ var meningslöst att försöka försvara mig mot xyas - det är ju jättebra för alla om någon annan röstar ut någon som inte är en själv, oavsett fraktion på den utröstade. Det fanns noll incitament för övriga korpar att försöka rädda mig. Min bybohjärna gick lite i baklås av upplägget. Hur var det för er andra? Från sidlinjen såg det ut som om ni inte brydde er så mycket om att försöka vinna individuellt. Stämmer det?

---

Om jag har räknat rätt har vi spelat 6 spel i år (hittills!). Inte illa, tycker jag.

Av den anledningen tänkte jag hålla en

PRISGALA lite innan nyår!

Priser för "Roligaste spel", "Bästa by", "Bästa scumfraktion" och "Mest innovativa speldesign". För både 2021 och 2020!

Mer info kommer!
 
Top